• Melvinbride

älskarinnor på bröllop?

Nu får vi problem i gästlistan:
    Har en vän som sedan många år är gift.Vi har träffat både honom och hans respektive-trodde vi, men det visar sig att damen vi mött är hans älskarinna. Det uppdagades när vi hälsade på när han var sjuk och hans fru öppnade dörren ))
    Vi har senare fortfarande bara mött älskarinnan (på stora kalas och så). Vem bjuder vi in?!!Han och frun eller han och älskarinnan?

• Svar på tråden älskarinnor på bröllop?
  • Frantic

Hustrun eller ingen! Basta!

•  Miss Cee

Eller så skickar ni en inbjudan hem till honom adresserad till Familjen XX

Och i ibjudan skiver ni
    "Herr X och Fru X (fast älskarinnans namn)"

Så kanske ert problem löser sig fortare än ni anar...

• Forsfors

kan det vara så att frun och älskarinnan känner varandra och är helt okej med den andra? de kanske har ett öppet elelr polygamt förhållande?

• miffolina

jaaa, vem känner ni för att bjuda? Knivig situation om älskarinnan är en riktigt reko typ medan frun inte är lika kul. Det verkar som att ni känner "den andra" mer än frugan. Å andra sidan har snubben varit fräck nog att för det första berätta att det var älskarinnan. Å det tredje är det egentligen nåt som inte ni har med å göra, angår bara dom....Jag vet inte, moral schmoral... :?

• Marlean

Undrar hur man kan vara vän med någon utan att känna personen?

• jocelyn

Vem man bjuder angår väl i allra högsta grad brudparet själva? :|

• snart Fru Cardenas

ni kanske ska prata med personen i fråga. vore ju lite intressant och höra vad han säger om situationen...

• jocelyn

Oj...det skulle vara en liten funderande smiley i mitt inlägg...men det bidde inget!

• Melvinbride

Tack för kloka svar! Nej, vi har inte diskuterat det med honom eftersom det inte känns som vår sak att lägga oss i hans familjeliv. Och han är trevlig och en sjysst person trots att jag verkligen inte skulle vilja vara gift med honom! appropå Nobelfesten kan jag bara berätta att han ibland går på samma konsert/teater två gånger, en gång med frun , en gång med henne. Nåväl, problemet är tillfälligt löst genom att han blev nerflyttad till återbudslistan.
    Blir det aktuellt gör vi väl som föreslaget ovan; vi bjuder honom och ser vem han tar med...
    Och ja Forsfors, jag har funderat på om de vet om varandra, och som min sambo brukar påpeka när jag inte gillar situationen; hon kanske också har ett annat förhållande! Även älskarinnan är gift för övrigt...

• bröllops häxan

Ni bjuder hanns fru, så klart!! Att han har en relation med någon annan är inte ert huvudbry.

Om ni nu mot förmodan gillar henne och anser att hon är en vän till er så kan ni bjuda henne också. ;) Men då får ni vara bered på tråkigheter på ert bröllop.

Tyker det tillhör god sed att bjuda makar till den man bjuder. oavsett om dom har sjuhundra älskarinnor på sidan om eller inte.

Svar på tråden älskarinnor på bröllop?