• Kakan -07

Allt blir inte som planerat...

Nu när dagen B närmar sig med stormsteg börjar jag förståss lusläsa allas vackra bröllopsberättelser. Något som är gemensamt för de allra flesta tycks vara frasen "Allt blev inte riktigt som vi tänkt/planerat/önskat, men det blev jättebra ändå!".
    Jag vet att det finns trådar här om bästa/värsta bröllopet, men nu undrar jag lite mer specifikt -

VAD var det som inte blev som ni tänkt/planerat/önskat och hur blev det istället?!

• Svar på tråden Allt blir inte som planerat...
  •  Miss Cee

Vad som inte blev som vi tänkt:

* Fixa maten och lokalen dagen innan tog typ 6h längre tid än jag tänkt, jag var helt slut och förbi på bröllopsdagen, gick på ren vilja och endorfiner och orkade inte dricka något. Så jag var nyktrast på hela festen, vilket jag inte tänkt mig..

* Prästen sa "you may now kiss the bride" inne i kyrkan. Vi ville inte alls ha det utan ville kyssas på trappan :(

* Ingen vågade gå fram till oss utanför kyrkan. Folk bra stod och glodde så till slut fick vi åka... ;)

* När vi kom till lokalen så kom ingen ut. Vi fick stå på parkeringen och glo i nästan 10 minuter innan folk samlat sig och fattat att de nog skulle ta emot oss...

* Folk dök aldrig upp efter kyrkan, vissa bara åkte hem och lämnade korkade glapp i bordsplaceringen (nej de hade ingen vettig ursäkt)

* Serveringspersonalen fick inte fram maten i tid så folk fick vänta på maten en halvtimme längre än vad de skulle. men alla hade trevilgt och hade häften att läsa i så det var helt ok.

* Fotografen tog halvtaskiga kort och det kort jag SAGT 10 gånger att jag ville ha tog hon så nära att inget av det jag ville ha med syntes...:(

* Någon kom på den fina idéen att "rädda" oss ifrån brudvalsen och drog ner volymen efter halva låten. Vi hade inte bett om det och hade dessutom valt en 3 min låt för att just kunna dansa hela låten. Störande..

* Tårtan var inte så god som jag hoppats

* Maten dukades fel på buffebordet..(jag är restaurangutbildad och sådant stör mig oändligt)

* Alla mammas goda kakor kom fram för sent och gick knappt åt..

..och som du ser så var allt detta mest petitesser och dagen var underbar! men mitt råd är att vara extremt petig med ALLT och driva folk precis så mycket tillvansinne man kan INNAN bröllopsdagen, och sedan släppa allt och fokusera på att ha trevligt. Men alla de där detaljerna du tro att du inte behöver tala om för folk: Det behöver du. Folk behöver veta varenda detalj och kan inte tillåtas tänka självs för då gör de konstiga saker... ;)

• pudan

Vi hade inte tänkt att min relativt nyopererade pappa skulle trilla ihop på matbordet efter att han hållit sitt tal!

Det blev total uppståndelse och gäster som jobbar i vården rusade fram och tog pulsen på pappa, la honom på golvet och ringde ambulans. När ambulansen kom hade han återfått medvetandet men åkte i väg i alla fall.

Vi bestämde oss för att fortsätta festen och efter en stund kom den igång med oförminskad styrka.

Vi hann äta färdigt och sen utbryter värsta jublet och folk ställer sig upp och applåderar - pappa är återuppstånden och han och mamma kommer in i festlokalen under applådåskor! Pappa bugar och bockar och känner sig som värsta kungligheten och blir mycket jätteglad och rörd över uppmärksamheten!

På sjukhuset hade han fått gå före i kön när ambulanspersonalen sa att han skulle tillbaka till sin dotters bröllop!

Pappa var sen i god form resten av kvällen - det visade sig att det bara var en svimning!

Dramatiken tog fram det bästa i alla - våra vänner tog hand om oss på bästa sätt och likaså min pappa. Pappa hamnade i centrum en stund - nåt som han älskar, personalen var fantastisk och ägnade honom mycket uppmärksamhet hela kvällen, de hade sparat huvudrätt och efterrätt till honom och när det bara var litet kvar av bröllopstårtan hämtade personalen sista biten till honom! Supergulligt! Musikerna spelade en x-tra lugn låt för att han skulle orka dansa mm mm.

I efterhand blev det ett dramatiskt men trots det fantastiskt inslag i festen!

• SpookysKira

BLOMMORNA!

Jag hade bestallt cerise rosa rosor och nejlikor at mig och tarnorna...fick istallet mest bebisrosa. Det lilla cerisa som fanns var halvdott redan nar buketterna levererades. Jag var sa missnojd och arg over dem. Jag hade ju anda betalt $1100 for allt.

Allt annat gick over forvantan. Tartan var vackrare an vi vagat forvanta oss, vadret var underbart, maten var god, ceremonin rorande och gasterna glada, matta och belatna. Gifta blev vi ocksa! :)

• September mys

skönt att det vart bra för alla trots missförstånd/missöden eller "petitesser"

• Kakan -07

Verkligen skönt att höra att det fortfarande kan vara ens drömmars dag, även fast ett och annat blir fel.

Fler som har något att dela med sig av?

• A:s wife

Mina blommor blev inte helt 100, jag hade beställt mörkröda nejlikor men "det fanns inte" så det blev tomteröda istället.

vädret var visserligen fint och soligt, men det blåste som bara den, så på våra bröllopsfoton står håret och sjölan på alla håll. inte så kul, men inget att göra åt. det blev några bra bilder i alla fall =)

• EmmaStina

Jag är besviken på mina såkallade vänner. Det var inte någon som kom o talade om för mig hur vacker jag var ...
    Även om de nu inte tyckte det kunde de väl ha sagt något o låtit mig få känna mig vacker åtminstone en dag.

Att folk blev för onyktra för tidigt på kvällen= det blir så rörigt.

Sen som någon ovan, att jag inte precisera precis vad jag ville ha fotat.

Min bukett blev helt underbart vacker. Vackrare en vad jag föreställt mig.

Ungarna som var helt underbara. Så fina o duktiga i kyrkan o var med o partajade till kl 01.00 på natten.(5 o 8 år)

Men allt som allt blev det en bra o minnesvärd dag.
    Jag har ju fått mannen jag älskar över allt annat !!

• Snart Fru Seefeldt

Vi skulle ha en rod matta utlagd vid ingangen. Den hade dom glomt.

Vi skulle ha valkomstdrinkarna med farsk paronjuice och vodka i martini glas. Istallet fick vi en sot blaska i limegron farg i vanliga champagneglas (tema gront sa helt ok men irriterande)

Ljus skulle laggas ut i dammen vid skymning. Det fick vi saga till om nar det redan var morkt och vi markte att det inte lyste.

Serveringen tog for langt tid sa vi fick betala sa vi kunde forlanga festen 1 timme. Och darmed ocksa betala extra till DJ'n.

Serveringen glomde servera avec sa det fick vi ta sjalva och manga visste inte om det.

Baren inneholl mest sprit och gasterna fick sjalva fraga efter ol eller vin. gissar att de inte hade det framme eftersom det ar billigare.

De hade bord och stolar utanfor som skulle ha vita dukar. Det hade istallet de vanliga grona plast serverings dukarna.

Vi hade tomt i vara glas under middagen vid ett par tillfalle. Olagligt tycker jag med tanke pa allt skalande.

de skulle spela en cd till fordrinken innan dj'n kom. De hade glomt fraga hur stereon fungerade sa inget spelades ;-(

Fotografen tog for lite portrattfoton och det ar konstig skarpa pa manga av bilderna.

Allt ar smatt krafs som ingen markte men det var irriterande med tanke pa vad som var bestamt och diskuterat bara 2 dagar tidigare.

Tack och lov blev det anda ljuvligt vackert och sa himla roligt.
    seefeldt.weddingannouncer.com

Svar på tråden Allt blir inte som planerat...