Vad som inte blev som vi tänkt:
* Fixa maten och lokalen dagen innan tog typ 6h längre tid än jag tänkt, jag var helt slut och förbi på bröllopsdagen, gick på ren vilja och endorfiner och orkade inte dricka något. Så jag var nyktrast på hela festen, vilket jag inte tänkt mig..
* Prästen sa "you may now kiss the bride" inne i kyrkan. Vi ville inte alls ha det utan ville kyssas på trappan :(
* Ingen vågade gå fram till oss utanför kyrkan. Folk bra stod och glodde så till slut fick vi åka... ;)
* När vi kom till lokalen så kom ingen ut. Vi fick stå på parkeringen och glo i nästan 10 minuter innan folk samlat sig och fattat att de nog skulle ta emot oss...
* Folk dök aldrig upp efter kyrkan, vissa bara åkte hem och lämnade korkade glapp i bordsplaceringen (nej de hade ingen vettig ursäkt)
* Serveringspersonalen fick inte fram maten i tid så folk fick vänta på maten en halvtimme längre än vad de skulle. men alla hade trevilgt och hade häften att läsa i så det var helt ok.
* Fotografen tog halvtaskiga kort och det kort jag SAGT 10 gånger att jag ville ha tog hon så nära att inget av det jag ville ha med syntes...:(
* Någon kom på den fina idéen att "rädda" oss ifrån brudvalsen och drog ner volymen efter halva låten. Vi hade inte bett om det och hade dessutom valt en 3 min låt för att just kunna dansa hela låten. Störande..
* Tårtan var inte så god som jag hoppats
* Maten dukades fel på buffebordet..(jag är restaurangutbildad och sådant stör mig oändligt)
* Alla mammas goda kakor kom fram för sent och gick knappt åt..
..och som du ser så var allt detta mest petitesser och dagen var underbar! men mitt råd är att vara extremt petig med ALLT och driva folk precis så mycket tillvansinne man kan INNAN bröllopsdagen, och sedan släppa allt och fokusera på att ha trevligt. Men alla de där detaljerna du tro att du inte behöver tala om för folk: Det behöver du. Folk behöver veta varenda detalj och kan inte tillåtas tänka självs för då gör de konstiga saker... ;)