• catbride

ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?

Jag förstår verkligen inte inlägget ovan!! Självklart ska du lägga dig i!!! Min m2b´s bestman planerade svensexa å då får jag höra av min m2b´s vänner (inte bestman alltså) att de bara räknat med att bjuda "sig själva" dvs hans bästisar som han umgås med typ varje helg!!! För att ha en "sista kväll med gänget" (som han för övrigt kommer att kunna ha 3 gånger till i sommar!!!!) Och inte har en tanke på att bjuda tex. min lillebror, min systers sambo, samt mina bästa vänners män/sambos?!? Tycker att det var helkonstigt!!! Klart jag vill att min m2b´s syster ska vara med på min möhippa (nu är hon iofs min tärna också) likaså min m2bs bästa vänners flickvänner.
    Nä - jag kunde inte sova på flera nätter innan jag fick tag på bestman och prata med honom - tack och lov så var han inne på samma linje som mig - dvs "bjud alla - de som inte vill komma (för det kostar ju en del) slipper!!!"
    Så lägg dig i!!! Tänk på hur din m2b vill ha det!!!
    Min blivande man har faktiskt fler vänner än hans grabbgäng!! Och han skulle uppskatta om alla kunde komma. Oavsett om de känner varann sen tidigare! Man har inte en svensexa eller möhippa för "bestmans" eller "tärnans" skull utan för brudgummens/brudens skull. Alltså får man faktiskt bjuda ALLA brugummens/brudens vänner. Även om det känns konstigt att ringa nån man inte känner (vilket var det argument min m2b´s vänner hade).

• catbride

Hmmm... vet inte vart alla "smilisar" kommer ifrån!! Det var bara vanliga paranteser....
    /Catbride

• catbride

Min m2b träffas och umgås mycket med mina släktingar (dvs lillebror, min systers kille mfl) och med mina bästisars pojkvänner. Fast inte SAMTIDIGT som han umgås med sitt "grabbgäng". Ska de verkligen behöva fixa 2 svensexor??? Kan man inte vara så social att man kan umgås med folk "över gränserna"??? Min m2b har inga problem med det! Varför ska nån annan ha det?? Det kan väl vara skoj att de hunnit träffas innan bröllopet också!!!
    Min m2b´s vänner hade inte heller tänkt bjuda hans kill-kusiner (som e i lämplig ålder) helt enkelt för att de inte tänkt så långt.
    Ursäkta att jag säger det - men grabbar verkar behöva lite hjälp med "tankeverksamheten" ibland...
    Vilka tycker NI ska bli bjudna??
    Om jag skulle ha "möhippa" med mina "barndomskompisar" skulle jag sitta å dricka äppeljuice med två småbarnsmammor!! Jag vill ha med ALLA mina vänner - från alla håll!!! - på min möhippa!!!

• catbride

Fjällräv -
    Nä - vad du menar med "bröllopsförberendande folk" förstår jag inte. Jag vill helt enkelt att de tjejer i "lämplig ålder" som jag bjudit till bröllopet (dvs mina bästisar, min m2bs syster, min syster, min m2bs kusin och min m2bs kompisars flickvänner) ska komma på min möhippa. Dvs de människor som jag tycker mest om och som jag umgås med mest nu för tiden!
    Är det så konstigt att man tycker att alla de min m2b umgås med ska få möjlighet att komma på svensexan??
    Jag och min m2b har varit värdpar på 2 bröllop och inte ens blivit bjudna till en svensexa/möhippa - och det tycker jag var lite tråkigt!!

Svar på tråden ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?