Jag förstår verkligen inte inlägget ovan!! Självklart ska du lägga dig i!!! Min m2b´s bestman planerade svensexa å då får jag höra av min m2b´s vänner (inte bestman alltså) att de bara räknat med att bjuda "sig själva" dvs hans bästisar som han umgås med typ varje helg!!! För att ha en "sista kväll med gänget" (som han för övrigt kommer att kunna ha 3 gånger till i sommar!!!!) Och inte har en tanke på att bjuda tex. min lillebror, min systers sambo, samt mina bästa vänners män/sambos?!? Tycker att det var helkonstigt!!! Klart jag vill att min m2b´s syster ska vara med på min möhippa (nu är hon iofs min tärna också) likaså min m2bs bästa vänners flickvänner.
Nä - jag kunde inte sova på flera nätter innan jag fick tag på bestman och prata med honom - tack och lov så var han inne på samma linje som mig - dvs "bjud alla - de som inte vill komma (för det kostar ju en del) slipper!!!"
Så lägg dig i!!! Tänk på hur din m2b vill ha det!!!
Min blivande man har faktiskt fler vänner än hans grabbgäng!! Och han skulle uppskatta om alla kunde komma. Oavsett om de känner varann sen tidigare! Man har inte en svensexa eller möhippa för "bestmans" eller "tärnans" skull utan för brudgummens/brudens skull. Alltså får man faktiskt bjuda ALLA brugummens/brudens vänner. Även om det känns konstigt att ringa nån man inte känner (vilket var det argument min m2b´s vänner hade).