• Fjällräv

ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?

Varför skulle Du lägga Dig i?
    *Seriös fråga*

• Fjällräv

Men helt seriöst; VARFÖR skulle han höra av sig till Dina släktingar? En svensexa är väl "sista natten med gänget" dvs killens gäng. Är han som är bestman en gammal kompis så samlar han så klart det gamla gänget - om det "nya" gänget vill ha en svensexa så kanske det är läge för 2 fester, för det är knappast troligt att någon skulle ha särskilt kul på en fest där olika grupper av människor inte känner varandra.

Skulle Du själv vilja parta loss med Ditt gamla kompisgäng + för Dig okända släktingar till en kompis? Dina släktingar får han ju i boet när han gifter sig med Dig, så dem kommer han få många tillfällen att träffa förutom just på svensexan.

• Fjällräv

HTS: Möjligt. Jag tror vi har mycket olika erfarenheter av möhippor och svensexor.

Frågan är väl vad som blir roligast för DIN M2B, för det är väl honom det handlar om?

• Fjällräv

Tja - om man ska samla alla män som finns i en mans bekantskapskrets till svensexa och och alla kvinnor som finns i en kvinnas bekantskapskrets till möhippa så får festen en karaktär av helt annat slag än det jag själv förknippar med svensexa/möhippa. Tänker ni som tycker det är viktigt att "alla" är med att svensexan/möhippan i första hand är bröllopsförberedande så folk som inte känner varandra ska få bekanta sig med varandra?

• Fjällräv

Vad jag menar när jag frågar om svensexan/möhippan är menad som bröllopsförberedande är om några av er tänker sig att svensexan/möhippan i första hand är ett tillfälle för dem som sen ska gå på vigsel och bröllopsfest att lära känna varandra?

I så fall är det helt enkelt så att vi ser olika på vad möhippa/svensexa är till för.

I mina ögon är det en fest som är till för brud/brudgum som individ och i relation till SINA vänner som hon/han haft som individ, inte ett steg i bröllopets fokusering på brud/brudgum som del i ett par, vilket ska firas med PARETS vänner.

Svar på tråden ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?