• HTS

ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?

Fick idag reda på att bestmannen planerar en svensexa utan att bjuda flera (mest släktingar) som ska komma på bröllopet utan istället vänner som inte är bjudna på bröllopet. Ska jag lägga mig i?

• Svar på tråden ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?
  • HTS

Men det jag reagerade på var att han bjudit gamla vänner som min blivande inte umgås med längre och som vi därför inte bjudit på bröllopet. Sedan har han inte bjudit nära bekanta som vi faktiskt umgås med och som vi bjudit på bröllopet för att vi vill ha dem med på vår stora dag och han har inte hört av sig till någon från min sida.

• HTS

Fjällräv

Det är inte okända släktingar vi pratar om här utan hans egen systers man som vi ofta umgås med, min systers man som vi också ofta umgås med och hans egna kusiner som han verkligen gillar. Vi umgås även ofta med mina vänner och deras sambos och bara för att bestmannen inte känner dem så betyder ju inte det att inte min blivande vill ha dem där.

Om man endast kan ha kul med de man kännt i 30 år så har man nog sociala problem för övrigt.

• HTS

Jo det är ju honom det handlar om och det är därför jag reagerade på detta eftersom han valt att inte bjude dessa personer på vårt bröllop och kanske skulle tycka det var jobbigt att förklara för dem varför de inte är bjudna om frågan skulle komma på tal.

• HTS

Tack för alla svar!

Jag tror att jag går på anne på grönkullas linje för jag tror verkligen att han vill ha med fler än de som är bjudna just nu.

Svar på tråden ska jag lägga mig i när det gäller vilka som är bjudna på min m2b´s svensexa?