• jocelyn

Struktur på finanserna...

Vi behåller allt som vi har det nu; separat ekonomi. Det vi delar på är saker som elräkning, tv-avgift osv, där betalar vi hälften var.
    Det enda gemensamma vi har är ett konto som tekniskt sett är mitt där vi lägger undan pengar till t.ex. semester.

• jocelyn

Glömde; vi delar allt rakt av, utan hänsyn till inkomst. Ibland tjänar han mer ibland tjänar jag mer. Skulle någon hamna i ekonomisk knipa skulle vi såklart hjälpa varandra ur den.

• jocelyn

Ok mitt tredje försök här; vi delar på alla gemensamma utgifter på så sätt att en betalar in räkningen o den andra för över pengar till den som betalats konto...

Vi har ett sånt där ICA kort också, där vi sätter in en bestämd summa var varje månad, sedan handlar vi mat därifrån.

Hoppas jag fick med allt nu! :D

• jocelyn

Oj, jag kom på en till sak;

Vi har valt att hitills -dvs innan vi gift oss- inte köpa kapitalgrejer ihop utan var och en äger lite olika prylar. Jag har en nice LCD-tv och han har 3 DVD-apparater t.ex. Möbler har vi några ihop och några privata. Inventarielistor, samboavtal osv finns för att skydda ifall ifall något "hemskt"skulle hända. Sånt skaffade vi direkt efter vi flyttade ihop.

Mitt 4e försök nu..hehe.. NU hoppas jag att jag fått med allt! :D :D :D

Svar på tråden Struktur på finanserna...