• fluff83

Vill men kan inte...

Hej!
    Behöver lite stöttande synpunkter i en fråga... Min sambo och jag gifter oss nu i höst har varit tillsammans i snart 4 år och det finns ingen jag hellre ser som far till mina barn... MEN jag har bara jobb tom siste september och även om jag skulle bli jätteglad över att bli gravid nu så är jag samtidigt livrädd, jag vill ju inte gå i 7 månader och inte ha job pga att ingen anställer en gravid. Ngn som har erfarenhet av att söka jobb och vara gravid? Jag e rädd för att väljas bort, trots kompetens.... snälla hjälp för jag vill såååå innerligt göra barn och det nu =)

• Svar på tråden Vill men kan inte...
  • fluff83

har pratat allmänt om detta med svärfar för han kom hem häromdagen och var skitförbannad för hans nyanställda hade varit i tredje månaden men inte sagt ngt så nu kunde hon itne ta jobbet iaf pga olika anledningar typ utlandsresor m.m.
    KÄnns ju dumt att innehålla ngt sådant men jag visste inte att de inte hade rätt att fråga, det känns ju skönt iaf. ar varit på en del där de frågar om man tänker skaffa familj!! F*N va de letar efter en...

Ngn som har erfarenhet av att ha sökt jobb synbart gravid???

• fluff83

cing
    precis så tänkte jag med, kan ju bli måttligt opopulär om man sitter och ljuger, kör man med raka kort har iaf inte jag gjort ngt fel eller dolt ngt. Visst första intervjun behöver man kanske inte säga ngt om de inte frågar, men går man vidare så ser det ju illa ut även från deras sida att inte anställa ngn som gått vidare och är gravid.

hur funkar det med mammapeng och sånt? HUr vet man hur mkt man får osv? JAg har ju jobba ttidigare i år men bara som tim vikarie plus de fyra månaderna jag ska jobba nu då....

• fluff83

Det är inte så att jag är tvungen att skaffa barn bara för att jag gifter mig, är sugen bara och vill itne vara gravid på själva bröllopet så då kompromissade vi och sa att efter bröllopet får det bli när det blir, min m2b har fast jobb och allt så vi sitter inte i sjön, men man vill ju inte gå arbetslös hela graviditeten...

• fluff83

Hej allihopa, vilken häftih debatt det blev, har inte varit inne och kollat tråden på ett tag, trodde aldrig att så många tips skulle dyka in =)

Vi har beslutat oss för att vänta, eftersom många vik man söker inom sjukvården är på ett halvår, vilket är för länge om jag skulle bli gravid nu, känns inget kul att söka en halvårs tjänst och sen inte kunna fullfölja den.... vill ha ngn arbetslivserfarenhet när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten också =) men längtar gör jag=)

Dessutom vill jag inte vara gravid när vi vid jul åker på bröllopsresa, då oroar man sig kanske bara för vad man får och itne får äta utomlands etc

nej det får nog tyvärr vänta tills efter årsskiftet iaf....

Svar på tråden Vill men kan inte...