• fluff83

Vill men kan inte...

Hej!
    Behöver lite stöttande synpunkter i en fråga... Min sambo och jag gifter oss nu i höst har varit tillsammans i snart 4 år och det finns ingen jag hellre ser som far till mina barn... MEN jag har bara jobb tom siste september och även om jag skulle bli jätteglad över att bli gravid nu så är jag samtidigt livrädd, jag vill ju inte gå i 7 månader och inte ha job pga att ingen anställer en gravid. Ngn som har erfarenhet av att söka jobb och vara gravid? Jag e rädd för att väljas bort, trots kompetens.... snälla hjälp för jag vill såååå innerligt göra barn och det nu =)

• Svar på tråden Vill men kan inte...
  • Misery

du har väl ingen skyldighet att tala om att du är gravid vid en intervju.

• jessa76

Om du är på intervju så har du ingen skyldighet att berätta självmant. Men om dom frågar så måste du svara sanningsenligt.
    Så säg inget om dom inte frågar....
    Så skulle jag gjort.

• Misery

jessa76

man måste verkligen inte svara är ligt på en sån fråga, man beöver inte svara överhuvudtaget.

• rocketqueen

Klart att man inte måste svara med sanningen, de ska inte ens ställa frågan från början heller.

• fluff83

har pratat allmänt om detta med svärfar för han kom hem häromdagen och var skitförbannad för hans nyanställda hade varit i tredje månaden men inte sagt ngt så nu kunde hon itne ta jobbet iaf pga olika anledningar typ utlandsresor m.m.
    KÄnns ju dumt att innehålla ngt sådant men jag visste inte att de inte hade rätt att fråga, det känns ju skönt iaf. ar varit på en del där de frågar om man tänker skaffa familj!! F*N va de letar efter en...

Ngn som har erfarenhet av att ha sökt jobb synbart gravid???

• Melvinbride

Fråga intervjuaren hur de manliga sökandena har svarat på den frågan! Det får tyst på de flesta...
    Funkar även om man får snorkiga frågor om hur man har tänkt lösa barnomsorg/hur man ser på sena kvällspass o s v.

• Nightingale

Mitt jobb slutar oxå sista september. Jag är redan gravid, och har BF 4 nov. Jag kommer att söka jobb ändå. Och jag kommer att vara ärlig med min graviditet. Vad ska man göra? Jag måste ju få igång a-kassan till sista månaden ju!

• clng

hallå,

Är det inte bäst att vara ärlig. I af om man kommer till andra/tredje intervjun. man lär ju inte bli så poppis om man talar om att man är gravid precis när man har skrivit på anställningspapper.

Trots allt så kanske man bara jobbar några månader och då ska arbetsgivaren börja om med intervjuer.

Hej hopp

• fluff83

cing
    precis så tänkte jag med, kan ju bli måttligt opopulär om man sitter och ljuger, kör man med raka kort har iaf inte jag gjort ngt fel eller dolt ngt. Visst första intervjun behöver man kanske inte säga ngt om de inte frågar, men går man vidare så ser det ju illa ut även från deras sida att inte anställa ngn som gått vidare och är gravid.

hur funkar det med mammapeng och sånt? HUr vet man hur mkt man får osv? JAg har ju jobba ttidigare i år men bara som tim vikarie plus de fyra månaderna jag ska jobba nu då....

Svar på tråden Vill men kan inte...