• burken

Varför faller man för frestelsen???

Ät mellanmål, så slipper du det mesta av onödigt ätande!

• burken

Ursäkta TS:

Pickolina! Det var länge sedan man hörde något från dig!

Håller med dig, man skall vara försiktig med vad man bantar med. TS har verkligen ätit för lite!

• burken

Hm,, eller så ser du till att röra dig lite mer för att kompensera ditt minskade energi-uttag.

Eftersom du hade hittat en kombination av rörelse och matintag som verkade funka och du nu har minskat på rörelsen menar jag. Det kan faktiskt räcka med att börja gå till jobbet, om det går? Eller en hållplats längre bort, eller på lunchen? Behöver faktiskt inte vara så seriöst.

• burken

Var ärlig mot dig själv nu, behöver bara svara till dig själv. Men de där gångerna när du stoppar något i munnen. VARFÖR OCH NÄR? och det mest viktiga vad kan du göra för att förhindra det.

Är dt för att du har tråkigt? Ledsen? Uttråkad? Glad?

Sedan tycker jag nog att du äter alldeles för lite. Mycket mer grönsaker. Och då snackar vi inte tomat och sallad. Bönor? Majs? Blomkål? Morötter? Squash? Aubergine?

Så här kan min dag se ut:

Frukost: Fil, frysta hallon, kokt ägg, halv grape.

Mellanmål: Keso och frukt/nötter

Lunch: Kyckling och grönsaker

Mellanmål: Samma som ovan

Middag: Kött och grönsaker.

Jag har ätit enligt ITRIMS rekommendationer och därför äter jag oftast inte ris och pasta och dylikt. Men snart skall jag börja göra det.

Det som är viktigt är att du äter protein. Det blir du mätt av. Och helst skall det vara 1 del protein, 2 delar grönsaker 1 del pasta/ris (kolydrater)

Mellanmålet skall vara hälften av huvudmålen. Cirkus. Och passa dig för sådana där minilätt hit och dit, för det är rätt mycket onyttigt i sådant. Bättre att göra en shake. Lättyoghurt och bär: Klart. Vill du ha det sött kan du söta med fruktsocker tex. Men var försiktig, har fått för mig att det inte är helt nyttigt.

För övrigt tror jag på att inte tänka så mycket på mat. Undvik pulver och konstgjord mat. Satsa mer på rent kött och grönsaker. Inge pommes och sådan skit. Och du glöm inte lördagsgodiset!

Svar på tråden Varför faller man för frestelsen???