• burken

    göra slut vs inte göra slut

    Jag har funderat på en sak. Nästan varje gång det är någon TS som väljer att berätta lite av sitt innersta, hur hennes/hans förhållande är, sexliv och och liknande och i mina ögon vill ha råd och kanske lite uppmärksamhet och någon att skriva av sig till som inte känner TS; nästan alltid är det en eller flera som säger "gör slut", lämna honom etc etc? Varför?

    Visst det finns uppenbara fall där det finns belägg för att fly förhållandet ganska omgående, men borde man inte kämpa mer i sitt förhållande än att så fort det är något som inte är bra dumpa killen/tjejen? Är inte ett förhållande om kommunikation? Om att älska varandra i nöd och lust?

    Tycker det kan vara lite tråkigt att man "skall ge upp" så lätt, istället för att föra en diskussion och kommunicera och våga säga vad man tycker, att det är inte OK att säga eller göra si eller så?Bara för att man säger att jag accepterar inte ditt beteende så betyder ju inte det att man inte älskar personen ifråga utan snarare att om man säger ifrån betyder det att man älskar personen ifråga eftersom man väljer att berätta om hur det känns?

  • Svar på tråden göra slut vs inte göra slut
  • itzy

    Håller med dig helt, har också reagerat på folks svar här!

    T ex trådar om "min sambo vill inte gifta sig" får svaren "ni är kanske inte menade för varandra"...eeh?

    Nä, kämpa för era förhållanden!

  • kackelmaja

    Jag tycker ocksa att det ar manga som verkar tycka att man gor slut sa fort det inte passar. Man far tanka pa att det later nastan alltid varre an vad det ar nar man skriver axa.

  • anne på grönkulla

    Jo, absolut är förhållanden om kommunikation.

    Jag tycker det beror oändligt mycket på vad TS skriver. Är det djupt kända saker som man tvingas kompromissa med eller är olycklig med eller om man försökt kommunicera och kompromissa utan resultat - då tycker jag det finns för många som väljer att stanna i dåliga relationer för någon sorts falsk trygghet. Är det däremot "bara" lite vardagsgruff" så finns det ju sätt att komma över det - OM BÅDA PARTER VILL och anstränger sig.

  • Misery

    jag tror det är en rätt bra kommentar att få upptryckt i nosen ibland, om inte annat för att själv inse att man faktiskt vill fortsätta försöka.

  • burken

    TACK!! Håller dock med om att man inte alltid måste stanna, för det förekommer ju oxå rätt ofta, "jag kommer inte hitta något bättre" Vi har det ju bra för det mesta och annat trams.

    Jag syftade faktiskt mer på att det känns som att man väljer den enkla vägen. Det har passade inte mig tack och hej.

    Absolut skall man inte stanna för allt smör i Småland, men generellt sett känns det som att det är rätt banala saker och att man då får rådet att "dumpa" och det är ju inte alltid det det handlar om. Utan det kan ju vara att man vill ha en bekräftlse på att man är på rätt bana och vågar stå på sig i sin sak.

Svar på tråden göra slut vs inte göra slut