Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • Bruden blå

brud 070901
    ¨gifter mig och 2 månader och kämpar mot den värsta sortens bridezilla basiller.
    Försöker desperat hålla hårt i bordskanten och inte flippa ut över det mesta. Vi får se hur det går :D

• Bruden blå

kort sagt kan man väl sammanfatta det ovan med att allt är på något sätt fel, men om man kan argumentera för det så kan man ändå rättfärdiga det och det blir rätt.
    Men det gäller att hålla tungan rätt i mun om man skall överleva hoppen här i BT-land.

• Bruden blå

brud 070901

he he, skäms inte, sträck på dig och var stolt, jag faller säkert in på en hel del där uppe också ;) Men det tänker jag inte kännas vid :D

• Bruden blå

l i s a

Jadu, jag vet inte. Frågan är om man har lite mentala problem om man går in på BT och hänger här. Eller om det är så att man får mentala problem av att hänga på BT. Jag har inte kommit på vilket än, men börjar finna det lite smått oroväckande att jag över huvud taget är här ;) ;) ;)

• Bruden blå

Ni får gärna fylla på om ni kommer på flera.
    Rätt kul o se vad vi egentligen pysslar med här. På något konstigt sätt så har saker man aldig i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig ändå blivit normala här. Vad som är knäppt i ens vardag är ändå helt normalt på BT.

• Bruden blå

brud 070901

det gör du rätt i. Här på BT är det mesta ändå fel, så då kan man lika gärna rida på vågen och gotta ner sig ordentligt i "fel" träsket.

• Bruden blå

zukigirl

ahha den va bra, den missade jag.

• Bruden blå

Dallas

jupp vad tänkte dom som hade det på. hur kan man ha hemligt bröllop, e inte det samma sak som att ljuga om man tänker på det? Och hur katten kan man tro att man ska kunna ha 100 gäster, vansinne totalt :D

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....