• Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • Pärlhönan

Haha haha hihi, allt som du skrivit är ju fullständigt sant. Tur att man vet lite vad man vill, annars skulle man ju bli tokig;)

• catbride

Ha ha ha!!! Ja - så mycket användbart man lär sig här!!
    Man får ta mycket med en nypa salt tror jag, det finns en hel del matnyttigt här också, men man får sålla med en mycket fin sil!

• brud 070901

helt otroligt roligt...

hur var ditt bröllop?? (om det gått av stapeln) faller du in i nån av kategorierna?

• Kyel

hahahahahahaha!!!!! :-d :-d :-d

• Anneleigh

Ligger mycket i det du skriver =)

• Kyel

hahahahahahaha :-d :-d :-d (skulle det vara!)

• Bruden blå

brud 070901
    ¨gifter mig och 2 månader och kämpar mot den värsta sortens bridezilla basiller.
    Försöker desperat hålla hårt i bordskanten och inte flippa ut över det mesta. Vi får se hur det går :D

• HKK

Tack, du har räddat kvällen, måste visa m2b- otroligt roligt!

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....