• Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • chrissa

Jag har lärt mig att man inte ska vara så töntig att man puttar i silicon i tuttarna
    och att hängiga, skrynkliga taxöron är det vackraste som finns.

• FruÖlandstok

Haha.. jag skrattar så jag dör.. precis en sådan här tråd jag behövde efter min skitdag.. vad vore världen utan sarkasm?

• chrissa

oh jag glömde att jag har lärt mig att jag borde ha stoppat in så pass mycket som ALLA gör, nämligen till kupa E!

• SagaTova

Åh och sa har vi ju nu fått lära oss att man bör inte ha olika åsikter i ett diskussionsforum.

Ang hur man tvättar sig är jag rädd att jag måste gå i spegel för att se om jag har en p*nis.

• chrissa

Nu har jag också lärt mig att BT är för många ett ställe där man kan slänga ur sig vad som helst, slå ner på folk, få ut sina innersta irritaioner och att man kan totalt skippa den där biten med att ta hänsyn.

Gulligt med att ett Nickname kan göra så många människor modiga och starka och många gånger bättre an alla andra.....

har också lärt mig att BT är inte ett ställe för män.!!!! De skulle nog överväga att gifta sig med en kvinna om de följde alla dessa inlägg....

• chrissa

att INTE gifta sig med en kvinna menar jag ju förstås!!

• Meddelande borttaget
  • Susanne, Lund

Jag gillar dig bruden blå :)

• carina6 nu gift

Sibbis

men varför ska man vara glad och peppa någon när det alltid finns någon annan någon annanstans som är ledsen

• Snart_FruL

det mitt år på BT har lärt mig är att det alltid kommer finnas folk som stör sig på ens val, oavsett vad man gör för val.

och att det nästan alltid finns folk som tycker man har rätt att göra vilket val som helst oavsett vad saken gäller och speciellt om man är blivande brud. Detta under utropet Det är ERAN dag gör precis så som ni vill!

Sen är det universiell lag att alla brudpar är fina och alla brudar vackra, detta oavsett om de är det eller inte...

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....