• Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • Vernalis

Efter ett år på BT har jag lärt mig namn på flera bröllopsbutiker runt om i Sverige där jag aldrig skulle sätta min fot, hörsägen eller inte.

• jocelyn

Efter ett år på BT konstaterar jag att ;

* det är mycket lugnare än på samtliga andra forum jag någonsin besökt...
    *... eller varit moderator för!

*hysteri har fått en ny innebörd, likaså ord som kränkt, värdering, personlig åsikt...

• littlepixiegrl - Mrs B

Min tid på bt har lät mig att:
    * Oavsett vad du tycker så har du fel...eller rätt..eller fel...eller rätt...
    * Om du svara på ts fråga fast du inte är av samma åsikt som denne så räknas det som ett påhopp...håll med eller håll käften!!
    * Magdalena Ribbing är någon slags kvasigud och allt hon säger är rätt och bör följas...annars är man oartig, oförskämd, ohyfsad, elak, missunnsam, egoistisk etc etc etc
    * Stora bröllop är tråkiga och opersonliga, men små bröllop är också tråkiga och värdelösa...fast sen är ju stora bröllop sagolika och glamourösa och små bröllop är intima, personliga och underbara
    * Att få ekonomisk hjälp av föräldrar är svagt och barnsligt, vuxna människor kan faktiskt ta vara på sig själva! Kuvertavgift är lika förkastligt, gästerna ska väl inte betala för att ni vill ha fest heller!? Då är det bättre att tigga pengar till bröllopsresan eller en ny pool...Har du inte 50000 på banken kan du f-n stå där i rådhuset med förrförra årets sommarklänning från H&M, flip-flops och tulpaner från rabatten utanför!

• Bruden blå

Linda83
    JUpp, det har jag skrivit, and prowd of it eller något sånt. Jag skrattade rätt gott åt att någon kännde att smachbox #19 var så vedertaget att alla skulle förstå att det handlade om en sketen puderborste. Även om nu denna puderborste tydligen kostade över 500kr.
    Tycker det bara ännu var ett roligt inslag på bt. 500kr för en bit plast. OKi om det varit ett par örhängen eller jeans. Men ur min synvinkel så väcker det skrattattacker när man lägger 500kr på en puderborste.
    Sen att du tycker att det är oki att gå in i en annan tråd och kalla mig patetisk för ett inlägg som jag gärna står för i den tråden du läste det bevisar ju bara ytterligare en poäng.
    Jupp.... Jag har lärt mig att det är helt oki bli tusen gånger så upprörd över en plastbit för 500 spänn att man måste gå in i en annan tråd för att försöka sprida budskapet och höja ett varnande finger för denna heeeeemska kvinna som skrattar åt en plastbit.
    Ärligt, min sista punkt är nog den enda sanna på listan.
    Det här stället är inte riktigt sunt alla gånger.
    Jag tar livet med en klackspark och kommer gladeligen fortsätta skratta gott åt svindyra plastbitar. Och du får om du vill gå runt i hur många trådar du vill och skriva att jag är patetisk om du tycker det. Tråkigt kanske att du känner det behovet, jag lovar, det är tusen gånger roligare om man inte blir så upprörd över allt :D

• Bruden blå

Linda83

Just det, lärde mig en sak till som du så fint visar exempel på .
    ....det är oki att göra grova påhopp och kalla någon namn, om man gör det mot någon som man själv i samma mening hävdar gör ett påhopp...

• JennieW

Jag har, efter kort tid på BT, lärt mig att blivande brudar är helt okapabla till å tänka och söka information själva...

Finns många sökmotorer på internet som lätt får fram låttexter etc, men istället startar man en tråd här så andra människor får göra det åt en!
    *suck*

• carina6 nu gift

Jag har, efter min tid på BT, lärt mig att det faktiskt finns blivande brudar och redan fruar som har varit till sror hjälp och tröst..

• spännande!!

jag har lärt mig att
    - det viktigaste i världern är det som enbart kan användas en dag...

- man måste ha ett färgtema, som slaviskt hålls och som gästerna antagligen inte förstår

- att man bara ska bjuda folk som är stabila par för att de som finns med på ens foton ska vara par.

min favorittråd genom tiden är tråden där någon vill hyra dansande björnar! i den tråden finns en massa skoj!

• bröllops häxan

spännande!!
    Har du länk till "dansande björnar" tråden? :D:D:D Har tappat bord den.

• spännande!!

Jag tror tyvärr att den togs bort, det urartade ett tag. Uthyrning av dvärgar, som kunde användas till dvärgkastning, klädda enligt färgtemat var nog droppen...

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....