Inlägg från: littlepixiegrl - Mrs B |Visa alla inlägg
  • littlepixiegrl - Mrs B

1 år på BT har lär mig att det är ....

Min tid på bt har lät mig att:
    * Oavsett vad du tycker så har du fel...eller rätt..eller fel...eller rätt...
    * Om du svara på ts fråga fast du inte är av samma åsikt som denne så räknas det som ett påhopp...håll med eller håll käften!!
    * Magdalena Ribbing är någon slags kvasigud och allt hon säger är rätt och bör följas...annars är man oartig, oförskämd, ohyfsad, elak, missunnsam, egoistisk etc etc etc
    * Stora bröllop är tråkiga och opersonliga, men små bröllop är också tråkiga och värdelösa...fast sen är ju stora bröllop sagolika och glamourösa och små bröllop är intima, personliga och underbara
    * Att få ekonomisk hjälp av föräldrar är svagt och barnsligt, vuxna människor kan faktiskt ta vara på sig själva! Kuvertavgift är lika förkastligt, gästerna ska väl inte betala för att ni vill ha fest heller!? Då är det bättre att tigga pengar till bröllopsresan eller en ny pool...Har du inte 50000 på banken kan du f-n stå där i rådhuset med förrförra årets sommarklänning från H&M, flip-flops och tulpaner från rabatten utanför!

• littlepixiegrl - Mrs B

Längre än kinesiska muren? Hmmm...det kanske är Bruden blås lista som syns från månen egentligen?? :)

• littlepixiegrl - Mrs B

Okej, min vistelse på bt har lärt mig att:
    * Vad du än tycker så har du fel...eller rätt...eller fel...eller rätt...
    * Uttrycker du en avvikande åsikt gentemot ts (eller någon öht för den delen!) så klassas det som påhopp och är kränkande...håll med eller håll k*ften!
    * Magdalena Ribbing är någon slags kvasigud och följer man inte hennes budord, så är man oartig, ohyfsad, elak, otrevlig, okultiverad, ociviliserad, okunnig etc etc etc
    * Stora bröllop är vräkiga, opersonliga och tråkiga, medan små bröllop är intima, personliga och roliga. fast å andra sidan så är stora bröllop lyxiga, glamourösa och superskoj, medan små bröllop är tråkiga, snåla budgettillställningar.
    * Har man inte råd att lägga 10000 på en fotograf, så snålar man och det ska man inte göra på sin stora dag, det är dumt. Förresten så är det bara tvättäkta proffsfotografer som kan ta foto, alla andra är kassa oavsett hur mycket de har fotograferat i sitt liv. Kostar det inte mycket, så blir det dåligt. Detsamma gäller naglar, frisyr, blommor, makeup etc...
    * Att ta emot ekonomisk hjälp från föräldrar är barnsligt och svagt...vuxna människor kan minsann ta hand om sig själva! Kuvertavgift är lika, om inte mer, motbjudande och avskyvärt. Hur kan man egentligen ha mage att TA BETALT av sina gäster, att låta dem betala för ER bröllopsfest!!?? Nej usch, har ni inte sparat till bröllopet sen dagen ni träffades, så kan ni f*n stå där i rådhuset med förrförra årets sommarklänning från H&M, flip-flops, två främlingar till vittnen och en bunte tulpaner från rabatten utanför.

Men ändå kan jag inte hålla mig härifran! ;)

• littlepixiegrl - Mrs B

Snart_FruL: Helt rätt...jag kollade ut genom fönstret nyss och inte såg jag någon mur inte! ;)

• littlepixiegrl - Mrs B

Snart_FruL: Misstänkte att det var nåt sånt du menade :)

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....