• Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • Afrodite76

TS,Du skriver det jag tänker!!!

• Bruden blå

Afrodite76

Jadu, hur man än vänder och vrider sig så blir det ju på något sätt fel för någon. Det e ju det som egentligen är den största charmen med bt, nämligen att vi alla är så olika.

• jagärsåkär

Detta har jag lärt mig på BT:

* BT är farligt eftersom jag inte går till gymmet längre.

* Min m2b saknar mig eftersom jag snackar mindre med honom o sjunker in i bröllopsdetaljernas värld (där han inte får plats

* Att det finns nåt som heter "färgtema" och att det används på bröllop.

* Att en bukett med blommor som är bunden lite ovanligt kostar 3000 SEK

* Att man kan slösa HUUUUUUUUUUR mycket tid som helst på bröllopsplanering.

* Att det är dyrt att gifta sig.

* Att bröllopet är över på några få timmar.

• Skottdagen 2008

Tänk vad skönt att vi alla är olika och förhoppningsvis inte känner varandra så att vi kan ta illa vid oss om vi får reda på att bästa vänninan tycker man är en dålig gäst eller att ens eget bröllop var skittrist :) :) :)

• Berner

Jag var på bröllop i helgen och där brudparet ville ta imot presenterna och öppna dem genast i gästens närvaro innan middagen.
    Jättetrevligt och personligt!

Det omvända har jag därimot hört massor om här på BT. Att man vill öppna presenterna dagen efter eller låter tärnan göra det åt sig.Oartigt i mina ögon, men det finns säkert andra som har en helt annan åsikt.

• burken

Åh!!! Det ville jag oxå, men det var ingen som köpte det förslaget! Kan säga att vi haft många diskussioner kring ämnet! Men nu blir det nog fika dagen efter iallafall.

När man är på kalas så öppnar iallafall jag alltid presenterna med en gång. Eller alltså när jag har kalas kanske man skall säga.

• Miss Sophie!

Under mina 6 månader på BT (4 innan och 2 efter bröllopet) har jag lärt mig detta:

*Det är inte accepterbart att "önska" sin möhippa.
    *Man får inte vara nöjd med den möhippa man fick om den inte passar en som handen i handsken eller är mycket specialdesignad.
    *Det finns många hysteriska bridezillas som jag skrattat åt.
    *Man måste ha badtofflor och passfodral som står "just married" på. ;)
    *Det finns folk som försörjer sig och tjänar massor av pengar på bröllopsindustrin. Tänk bara allt extra som man kan ha (förutom badtofflorna och passfodralen) som t.ex sockerbitar med initialer på.
    *Ta med din blivand man i planeringen.
    *BT är beroendeframkallande.

Tack för alla blivande brudar och nya fruar för alla roliga stunder! Tänk på att alla timmar, dagar eller år ni lagt med på planering är över på en enda dag. Kom ihåg att stanna upp och njuta av dagen och även minnas dagen efteråt.

Från Mrs Sophie (from 5 maj 2007)

• Yllo

Miss Sophie!: Den sista punkten "BT är beroendeframkallande" har du så rätt i!! Har tillbringat dryga 1,5 år (varav 1 år som gift) här nu och har ändå svårt att slita mig

• 2Shy

Det här är lungt roligaste tråden på BT

Jag har lärt mig att
    ? om man var beroende av BT innan man börjat planera bröllop kommer man aldrig härifrån när väl sätter igång på riktigt
    ? att våra m2b har förvånande lite med bröllopet att göra
    ? att man ska benämna det MITT bröllop inte VÅRT
    ? att stålringar är stilrena och snygga
    ? att stålringar känns B eftersom man har det i diskbänken
    ? att det är en självklarhet att man tar lån, säjer huset och pantsätter farmor för att ha råd med sin drömmring
    ? att man känner efter själv när det är rätt att förlova/gifta sig
    ? att man inte ska vara för ung när man förlovar/gifter sig
    ? att det är fräscht att raka underlivet
    ? att det är fräsch att inte raka underlivet, för håret har ju faktiskt en funktion

nu kommer ja inte på nå fler....

• F´s blivande fru

jag har de sista punkterna kvar innan det är dags och idag lärde jag mig att jag blir fruktansvärt irriterad på trådar med intressanta rubriker där någon skrivit (obs endast exempel) "färdig med festprogram", tänker mig då att där ligger en länk till ett färdigt festprogram men icke då...där finns 40 mailadresser till personer som vill titta! :)

• camilla 78

skitkul skrivet, och jag börjar ana att det är helt sant, men vad kan man vänta sig på ett ställe där det inte finns en enda man som skriver, ja kanske någon, men många är dom inte, bara en massa fruntimmer som innerst inne inte vill att någon ska lyckas förrutom en själv, självklart finns det undantag här med.

• miffolina

Ett år på BT har tydligen lärt mig:
    * att kvinnor är misunsamma
    * att kvinnor och män kommunicerar olika, och att män kommunicerar effektivare
    * att två ovanstående punkter är orsaken till varför vissa trådar spårar ur

Denna kunskap förhåller jag mig extremt kritisk mot.

• F´s blivande fru

miffolina...vilka två punkter :) Nu blev jag extremt nyfiken, för jag har undrat varför vissa trådar spårar ur och inte andra när de handlar om ungefär samma sak...

• wife 2 be - been wife

att man får bra med träsmak i stjärten pga att man spenderar så mkt tid framför datorn och BT

• miffolina

Fs blivande booty (;)) - jag menade punkt 1 å 2 av de tre jag skrivit.

Jag blir lite pissed när folk skriver att anledningen till att det blir så tjafsigt på detta forum är att det mycket kvinnor. Kom igen, kvinnor gav sig ut i offentliga rummet för 100 år sedan och hunnit skaffat sig social kompetens. ALLA forum spårar ur ibland.

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....