• Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • Simsalabim

Hehe...man kan ju oxå säga att ALLT ÄR RÄTT!!? men jag fattar pecis vad du menar.. Hysteriskt!

• alvbröllop

Det här va nåt av det roligaste jag har läst! Ha ha! Klockrent! Vad säger detta egentligen? Jo att det spelar ingen roll hur man gör för det går ändå inte att få alla nöjda. Alltså gjorde vi helt rätt som sket i alla do´s and dont´s å gjorde som vi själva ville!

• jocelyn

Bra att ha en "blacklist" med personer/nick som man inte diskuterar med då det ofelbart blir tjafs. Tyvärr!

• Pomodoro

Simsalabim:
    Sa tror jag TS tyckte ocksa egentligen. Inget ar ratt men inget ar heller fel!

• Bruden blå

Simsalabim och Pomodoro
    Precis, ni har båda rätt. Det finns inga givna svar.
    Men en sak kan man vara säker på. allt går att tjaffsa om här på BT *S*
    Det märkter man nästan först. Att oavsett ämne så är det liksom en het potatis när det kommer hit till bt.
    Det här är det forum där man so mest får tassa på tå.

• Bruden blå

...tur att smaken är som baken, då slipper vi slåss om samma klänning.

...så att osa betyder olika saker för gäster respektive inbjudare. för oss betyder det. "svara så fort ni bara kan, vi är otåliga". fär gästerna betyder det , "lägg åt sidan, vi har låååååång tid på oss att svara".

• Dallas

Osa kan ju betyda Obstruktiv Sömn Apné, inte undra på att folk blir förvirrade o inte svarar på inbjudan

• Bruden blå

Dallas

ha ha ha, den var bra. tack för det skrattet på morgonen.

• Hobby

Helt underbar tråd som sammanfattar allt!!

Jag trodde humor var bannlyst på här BT...

• Dallas

Skönt att få flumma o ha kul.

Så om folk inte svarar; VÄCK dem genast
Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....