• Bruden blå

1 år på BT har lär mig att det är ....

... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket pengar
    ... fel att köpa ringar som kostar lite pengar då man skall skämma bort sig på denna punkt
    ... idiotiskt att inte ha en proffesionell fotograf
    ... konstigt att inte vilja ha dans på bröllopet.
    ... snålt att vara ekonomisk
    ... oerhört stressande att planera att bröllop.
    ... att det är fel att skicka ut inbjudan 4 månader i förväg eller 3 månader eller 2 månader, samt att det troligen är för sent och ger gästerna för lite betänketid om man skickar ut den 1 månad i förväg.
    ... konstigt att skicka ut save the date magneter
    ... fult att gå in med sin far eftersom det inte är en svensk tradition
    ... att man inte ska påpeka vad som är svensk och amerikansk tradition till andra, för det är fult att påpeka saker.
    ... brudparens fel att duvor dör av bröllopsris som sväller upp i deras magar.
    ... ren lögn detta om fåglarna. då hela risfält i asien ödeläggs av fågelflockar men inte n död pippi setts i närheten.
    ... helt legitimt att skälla ut andra brudpars gäster, även om man aldrig sett vare sig gästen eller brudparet.
    ... helt oki att hata sina gäster om dom inte svarat minst en vecka innan osa, eller att gråta en skvätt om mosters farfars syssling inte kan komma för att hon skall mjölka korna.
    ... fullkomligt normalt att försöka färgmatcha sina gäster och skicka ut gröna skjortor till dom med matchande julgransgröna slipsar.
    ... helt normalt att tvätta redan tvättat ris och bre ut en sådär 8-10 kg på golvet på handdukar så att man kan torka det för att sedan måtta upp det i 150 små handsydda organsapåsar.
    ...så att man nog är en ganska konstigt brud om man inte färgmatchar servetter och brudbukette med sin ögonskugga.
    ... en synd att inte stressa sönder sig över inbjudningskort och bordsplacering. Vem glömmde att lära mig det 11 budordet???
    ... nog så att bröllopstorget är ett ganska konstigt ställe som jag nog för min egen mentala hälsas skull borde hålla mig ifrån!

• Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....
  • Snart_FruL

littlepixiegrl - Mrs B :D :D :D Tack för kvällens gapflabb... så fel det kan bli när man menar rätt... Skulle tro att man inte kan se muren på majoriteten av platser på jorden.

Det jag egentligen menade var att jag såg ett program om Kinesiska muren på discovery - en kille som vandrade längs hela muren. (Tog över ett år) På sina ställen i kina är det svårt att avgöra exakt var muren gått, för att den vittrat sönder så mycket...

• jessisca

min tid på BT har lärt mig att

*SvK e trist o tråkig som inte tillåter brudöverlämning, och inte förstår att d e brudparets dag och dom måste få göra som dom vill utan respekt för vad SvK står för - de lånar ju bara lokalen, vilket ju är en rättighet som medlem...
    *präster som är tillräckligt "moderna" för att begå tjänstefel i den frågan är mkt populärare än andra

• littlepixiegrl - Mrs B

Snart_FruL: Misstänkte att det var nåt sånt du menade :)

• mollanmus

hi,hi,hi Bruden blå, där satte du huvudet på spiken!!har missat den här tråden innan men skrattade gott när jag läste den!!

• Bruden blå

littlepixiegrl - Mrs B

hihihi.
    KOmmer in o läser på morgonen lite. härlig start o få skratta lite gott.

• dolly5

HHaha gud vad jag skrattade när jag läste alla era inlägg...:)fniss..men visst stämmer det till fullo allt det ni skriver!

• Lothis

BT har lärt mig att alla har väldigt olka smak men att jag kan få hjälp om jag behöver av någon helt okänd =)

SvK i vår kommun har som policy att låta paret som gifter sig gå enligt andra kristna traditioner om de vill, tex den katolska att fadern lämnar över bruden... Såå välkommen till Norrland ;)

• förhoppningsis

Har stått å kikat ut åt alla håll nu på morgonen men jag kan lova nu att jag inte ser kinesiska muren från nått av mina fönster (men däremot tycker jag mig skymta något som ser ut som en mycket lång lista)

• miffolina

Undrar om listan kommer att bli ett populärt resmål i det närmaste? :?:p

• förhoppningsis

borde börja laminera den, det är inte alltid så här soligt i sverige...

Svar på tråden 1 år på BT har lär mig att det är ....