Melindaa:
Jag vet inte om jag skulle kalla dig naiv utan snarare är det väl så att du har en väldigt stark uppfattning av vad du anser är "en riktig familj". Men en riktig familj finns i många olika varianter så ja, det är en smula naivt att tro att alla är stöpta i en och samma form.
Ditt påhopp på mig är onödigt -och emot reglerna- men det förstår du nog.
"En barsk ton"
Jag säger MIN personliga åsikt och försöker enbart påtala det faktum att alla resonerar inte som DU.
Du behöver inte tycka som jag gör!
"Alla kan inte ha det lika bra som er tyvärr"
Detta är ett märkligt uttalande. Vad är det nu du blev irriterad över? Att vi inte vill ha 2/3 sponsring av våra familjer? Stör det dig?
Du förstår säkert att man får jobba för det man har och att det sällan spontanregnar miljoner över folk.
"som att du ser ner på människor som behöver hjälp"
Även detta ett felaktigt och otrevligt uttalande!
Jag ser inte ner på någon här, det motverkar hela syftet med BT. Du kunde inte förstå hur inte "alla" hade det enligt "tredjedelsmetoden" vad gäller ekonomin för bröllopet och nu är vi många med mig som har förklarat oss kring detta men dessa förklaringar duger inte för dig av någon anledning.
Det var ju tråkigt.
Jag hoppas du kan komma till insikt om att folk är olika, att familjer är olika och att långt ifrån alla brudpar väljer att få sitt bröllop sponsrat. Ekonomi är ett känsligt kapitel men du kan hålla inne med spydigheterna, för de avslöjar bara mindre smickrande saker om dig.