råd om bidrag till bröllop
TS: Jag tycker du eller din m2b antingen kan fråga rakt ut om de tänkt bidra med pengar, eller ta med dem när ni ska kolla på tårta/lokal/be om hjälp att planera inköp av dricka eller någonting, så kommer de säkert säga att de vill betala OM det är vad de har tänkt. Det beror ju helt på vilket förhållande man har med sina föräldrar/svärföräldrar, hur man kan ta upp en sån här sak.
Vi har planerat ett budgetbröllop som vi själva kan klara av att betala, men jag har vetat hela tiden att mina föräldrar vill hjälpa till. Från början sa de att de ville betala klänningen, sedan blommor. Nu har de sagt att de gärna betalar både mat och dricka också. Det har kommit successivt, och om de gärna vill bidra så tycker jag bara att det är roligt - för de blir väldigt intresserade av hur vi vill göra och kommer med idéer osv. Tror inte det hade varit på samma sätt annars. Jag tycker itne man måste hålla stenhårt på att man måste klara allt själv bara för att man är vuxen. Jag kommer alltid vara mina föräldrars barn och de kommer alltid vilja hjälpa till när det gäller större saker. (och mindre också för den delen)