Inlägg från: Miss Cykel |Visa alla inlägg
  • Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

ogift Malin: Tänkte ha typ läppstiftet i den, så egentligen behöver man väl knappt det! Har den mest för att jag verkligen älskade min mormor, och i och med att jag bär den så kommer hon på något sätt vara med mig, även fast det var 20 år sen hon dog... Och känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert lyckas fylla den där väskan med en massa "skit", precis som jag gör med alla andra väskor! ;)

• Miss Cykel

Jag tänkte nog dessutom ha någon form av "bag", eller större väska med diverse grejer jag kan tänkas behöva. Fast denna får stå placerad någonstans, tänker inte gå med en sportbag kastad runt halsen! ;) Får nog be tärnan om lite hjälp.

• Miss Cykel

Är det någon av er som har tips på en sommardikt man kan ha som utfyllnad i festprogrammet.

Min m2b säger "måste vara något med pastellfärgsliknande ton med sommarinslag". :) Någon som har någon idé?

• Miss Cykel

Håller med Perkan! Min m2b jobbar visserligen VÄLDIGT mkt (60-70 h/vecka), så vi bestämde att han får TVÅ ansvarsområden och så fixar jag resten.

Hans områden var BRÖLLOPSRESAN och TÅRTAN. OK, efter att vi inte hade någon resa bokad i mars så blev jag lite nervös och bokade en. Idag är det JAG som ska till konditorn och beställa tårta... ;)

• Miss Cykel

Perkan: Jag har också en "maffig" klänning, och har därför köpt lite mer diskreta smycken. De består av en liten "strass-plupp" som sitter på en guldkejda. "Pluppen" kommer att hamna ungefär i gropen nedanför halsen! Hm, skum beskrivning det här! ;) Till detta ska jag ha "strass-pluppar" som örhängen också. Hittade sådana med bra pris på Engelbert när jag var hemma i mars. De är lite diamantliknande, som jag ville ha dem.

Nu har jag beställt tårtan!! Det blir en vit marsipantårta med fyllning av blåbärssylt, blåbärsgrädde och vaniljkräm. Tårtan garneras med limegröna blad, vita blommor och blå/lila violbitar. Hoppas att den blir god! :)

Jag var in hos polisen idag också, och de sa att man får nytt körkort automatiskt när man byter namn! Perfekt!! När detta kommit skulle jag ta med mig det in för att fixa passet. Passet skulle ta ungefär 5 arbetsdagar - mycket kortare tid än jag trodde! Yippie!!! :)

• Miss Cykel

Igår blev jag kidnappad!! :D

Jag blev helt överraskad då vi åkte till min syster för att fira henne (hon fyllde år). När vi kom dit tog hon med mig ut på verandan och där hoppade några av mina kompisar fram!! Helt otippat!

Då fick jag 2 minuter på mig att byta om och att stoppa mina kläder i en väska. Sen hoppade vi in i bilar och åkte iväg mot okänt mål. Vi hämtade upp folk lite här och var.

Det enda jag fattat var att jag skulle sova över, eftersom jag såg att min linsvätska var nedpackad. :)

Vi hamnade på Gimo Herrgård i norra Uppland - en fantastisk herrgård!

Jag fick måla hur jag trodde att mitt liv ser ut om 10 år. Jag som hade bild som mitt sämsta ämne gjorde ingen direkt vacker tavla. Sen blev det bad i tunna med tillhörande alkoholhaltiga drycker - mysigt!

Därefter blev det lite fördrinkar i ett av sovrummen och sen fin middag. När middagen var genomförd fick jag genomgå diverse test och lekar. Min m2b hade dessutom svarat på frågor om mig och vårt förhållande, och jag fick besvara vad jag trodde att han svarat. :)

Jag hade verkligen JÄTTEROLIGT!!

Efter 4 timmars sömn var det dags för frukost... Åh, vad gulliga de var som fixat detta!

• Miss Cykel

Jag håller med ovanstående - tiden rasar iväg jättefort!

Idag har vi fixat klart klädsel till pappa. *skönt*

Jag har också lämnat in plus hämtat ut vigselprogrammen, så nu ligger de tryckta och klara här hemma.

Imorgon ska jag och prova ringen, sen och slutprova klänningen och efter det att ha en detaljerad genomgång på restaurangen vi ska vara på. Det är mycket nu!!

Största projektet är väl annars att färdigställa festprogrammet och lämna det för tryckning.

Dessutom gick min morfar bort igår, så nu ska vi hinna med en begravning före bröllopet också... Som sagt, det är mycket nu!

• Miss Cykel

Hur går det med er träning?? Nu går det lite segt, men det gäller att ge järnet nu i slutspurten!

Bara därför ska jag nu släpa mig iväg på ett 75-minuterspass med step up och styrka. *varmt*

• Miss Cykel

Pust, nu är jag hemma från step up-passet. Det var jättekul men VÄLDIGT varmt! :)

Jag kom nyss på att det är mindre än 3 veckor tills vi är fruar! HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!! :D

• Miss Cykel

Ja, man blir verkligen mer och mer nervös. Imorgon ska jag som sagt "beta av" tre stora punkter på listan och det kommer säkert kännas jätteläskigt efter det.

Sen ska jag fotografera för Secret Box på onsdag, och det kommer göra mig JÄTTENERVÖS! :D

Smurfa Gbg: Bra att kunna hjälpa till med en spark i baken. Såna behöver jag också titt som tätt!!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!