Inlägg från: Miss Cykel |Visa alla inlägg
  • Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

Ska era gäster kasta ris på er utanför kyrkan (om ni gifter er i en kyrka)? Är det någon som har tips på ris som smälter och inte är farligt för fåglar?

Jag fick tips i en annan tråd att man kan kasta pärlsocker - vad säger ni om den idén?

• Miss Cykel

maria070630: Stackars dig!!! :( Kan man inte sy dit en liten bit precis i urringningen, du vet som det ser ut när man har linne innanför en V-ringad topp?

Min m2bs mamma ska göra så iaf med sin klänning, men det beror ju såklart på hur den är uppbyggd osv. Hoppas att det löser sig!

• Miss Cykel

Haha, ja, då är det nog sovtajm!! :) Vad betyder b2b förresten? Det har jag aldrig sett. :)

Idag ska jag åka och ha en heldag med min tärna. Det har vi inte haft sen i mars, pga vi bor i olika länder. Det ska bli mysigt.

Igår kraschade datorn så hela festprogrammet försvann. Som tur är lyckades min pappa rädda datorn, annars hade jag blivit förtvivlad!!!

• Miss Cykel

Jag kom nyss på att vi försökt ändra varmrätten, men inte fått besked om det än. Jag som hade tänkt att trycka upp festprogrammet imorgon, men då går ju inte det! Måste ju vänta tills jag vet vad som ska stå i menyn! *hjälp*

Vågar man vänta till måndag? Det känns jätteläskigt att göra saker i "sista minuten". När trycker ni upp era??

• Miss Cykel

Vi kommer ha "stående" A4-format på våra gästprogram. Dessa trycks upp och häftas ihop. Jag tänkte också sy ihop dem först, men med 100 häften så hindrade jag mig för jag är verkligen inte pysslig. Är lite avundsjuk på er/dem som är det!

Idag var jag hos fotografen och valde bilder till min Secret Box. Det blev 16 bilder som sätts i ett litet album. De var faktiskt riktigt fina! :) Jag är jätteglad att jag gjorde det!!

Nu ska jag ut och bättra på brännan. Vill helst att huden ska skilja sig i färg från klänningen! ;)

• Miss Cykel

Perkan: Håller med - smågrejer ska man inte underskatta. Allt tar sin lilla tid.

Nu tar jag uppehåll från planerandet några dagar. Idag ska vi på morfars begravning och imorgon åker jag till Västkusten och möter upp min m2b som kommer dit från London. Vi ska fira midsommar där. Hörde att det ska vara "Mycket kraftigt regn och hårda vindar". Hm, jättemysigt!

På måndag kör jag igång igen med upptryckning av festprogrammen, hämta ringen, hämta klänningen osv osv.

I vårt festprogram har vi en rubrik "Visste du detta om oss" där vi skrivit lite knäppa och roliga vanor om oss. Vi ska också ha med en dikt som en barndomsvän till min m2b skrivit. Det blir personligt. :) (Han har dessutom forskat om just bröllopsdikter, så det verkar ju lovande!)

• Miss Cykel

Tur att din ring finns klar för dig, pruppa! Hoppas verkligen att de har min ring klar på måndag - är lite nervös över det!

Min m2b jobbar väldigt mkt så jag har skött det mesta i bröllopsplanering. Han har ibland knystat att jag bestämmer allt, men själv gör han ingen direkt ansats att ta över. Han fick dock några ansvarsområden från början: bröllopsresan och bröllopstårtan. Eftersom han aldrig fick "tummen ur" så fick jag till slut boka detta också. Han var dock glad att han åtminstone fått bestämma menyn, efter att vi varit och provsmakat.

Nu till det roliga: JAG ÄNDRADE MENYN IDAG! :D Jag och vår toastmadame var på restaurangen i fredags och hittade då en ännu godare förrätt och varmrätt, så jag bytte! Hahaha!! Så går det när man inte håller sig framme! ;)

• Miss Cykel

Hej MrsS!

Jag har beställt lagom varmt väder och växlande molnighet, så jag hoppas vädergudarna hörsamma min önskan! :)

• Miss Cykel

Ja, ni! Passa på att njuta av sista helgen som "fröknar"! Nu sticker jag till Västkusten, när jag kommer hem är det läskigt nära till våra bröllop! :)

Trevlig midsommar allihopa!!!!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!