Inlägg från: Bed of roses |Visa alla inlägg
  • Bed of roses

Problem med kopparspiral..vad ska jag göra.(Långt).

Jag har testat det mesta i preventivmedelsväg och vill man inte äta hormoner, så finns det ju inte så mycket annat att använda sig av.
    Satte in kopparspiral i november, blödde i veckor efteråt. Fick utskrivet Primolut-Nor och efter någon vecka blev det bättre. Tydligen hade jag väldigt sköra slemhinnor, men det blev bättre och spiralen funkade helt ok. Jag blödde mycket mer i mycket längre, men det stod jag ut med. Fram till för drygt en månad sedan...då börjar jag plötsligt få mens varannan vecka
    Vi åker utomlands imorgon och jag kände att jag orkar inte vara i utlandet och bara blöda, blöda, blöda hela semestern..
    Fick en plötslig blödning 13 dagar innan mensen och det höll i sig i flera dagar. Blödningsmängden minskade, men jag blödde ändå lite hela tiden.
    Jag ringde BM i måndags och fick komma direkt. Hon var jättekonstig och sa att hon trodde att jag var med barn och att det är farligt att ta ut spiralen då..
    Jag fick typ 5 sekunder på mig att bestämma mig så jag bad henne ta ut den.
    Jag frågade henne om den suttit fel och hon sa bara Nej. (För hon sa att antingen sitter den fel eller så är du gravid)
    Vi har använt kondom sen dess och jag gillar det inte alls Jag saknar min spiral, men är rädd att prova igen..tänk om jag fortsätter att ha mens varannan vecka?
    Ska kontakta en gynekolog efter utlandssemestern, för att diskutera om jag kanske kan prova igen. Kanske det beror på torra slemhinnor? Kan man kanske göra något åt det?
    Vad tror ni? Är det helt kört för mig att använda kopparspiral?
    Tips och råd?
    *Lessen*

• Svar på tråden Problem med kopparspiral..vad ska jag göra.(Långt).
  • Bed of roses

Vad är billingsmetoden?

• Bed of roses

Hoppa in du bara Ölandstok

Svar på tråden Problem med kopparspiral..vad ska jag göra.(Långt).