Inlägg från: Nightingale |Visa alla inlägg
  • Nightingale

Problem med kopparspiral..vad ska jag göra.(Långt).

För mig funkade inte kopparspiral. Är i samma situation som dig, tål inga hormoner alls. Kondom kliar.

Provade två st kopparspiraler, av den första fick jag cervicit (inflammaton i livmoderhalsen) mkt obehagligt. Av den andra blödde jag hela tiden efter sex. Ännu värre. Så jag drog den andra oxå. För mig var problemet att livmodern var för liten, så spiralen skavde på insidan av livmodern.

Nu är jag gravid, ska testa kopparspiral igen efter graviditeten, hoppas det går bra nu när livmodern är lite större!

Vi har använt oss av billingsmetoden i 2,5 år utan problem. Enda gången vi fuskade blev jag gravid och det är så välkommet! Det kanske vore något för er? Om du känner din kropp väl och inte är rädd för en eventuell graviditet!

• Nightingale

Billingsmetoden är jättebra! Funkade klockrent för oss. Det gäller bara att man har en "sexfri" månad och antecknar fltningar och sekret noga varje dag. Har man väl gjort den jobbiga biten och lär sig känna igen ägglossningsekret så är det inga problem.

Vi blev "oplanerat" gravida, men vi var båda två väldigt medvetna om att vi sexade på en "farlig" dag. Nu är vi jätteglada!!

• Nightingale

Det handlar ju trots allt om säkra perioder på ett mer kontrollerat sätt. Men förutsätter att man har regelbunden menscykel.

• Nightingale

inte alls svårt, börja titta i trosorna varje gång du går på toa för skojs skull, så ser du snart att sekret och flytningar ser olika ut från dag till dag.

Saken är den att det följer ett mönster och är likadant varje månad, för dem som har regelbunden cykel.

Svar på tråden Problem med kopparspiral..vad ska jag göra.(Långt).