Inlägg från: brud 070901 |Visa alla inlägg
  • brud 070901

Varför blir det lätt "lynch" stämning här på BT??

hej på er allihopa!!

jag måste få skriva av mig angående ett ämne som legat över mig på sista tiden och även bidragit till hur jag förhåller mig till BT i stort, nämligen det faktum att jag tycker att det lätt blir en sån hetsk stämning här på forumet.

jag syftar till det faktum att det när det startas en tråd som är lite upplagd för disskusioner, dvs där åsikter ofta går isär, lätt urartar till en hetsk och otrevlig stämning som jag och säkert många andra finner olustig!

varför är det så här?? kan vi inte ha konstruktiva disskusioner även om känsliga ämnen (menar inte att jag skulle vara nått föredömme här ) utan att det alltid blir två läger, de som håller med och de som inte gör det? för även om åsikter går isär så måste det väll gå att ge sin åsikt på ett lungt och sansat sätt utan att skuldbelägga den andra för det h*n tycker och tänker.

jag kanske är ensam om att känna mig lite osäker på att starta en ny tråd om sån som jag vet kan leda till onödiga påhopp för även om detta är ett anonymt forum så kan vissa inlägg forfatrande ha en sårande eftekt (i alla fall på mig).

jag undrar alltså varför det är så här??? detta är ju ett forum för vuxna människor och jag tror att alla skulle tycka att det vore trevligare att vara här om klimatet blev lite mjukare och man kände att man faktiskt vågar skriva vad som helst utan att riskera onödiga påhopp.

jag misstänker att denna tråd är just en sådan tråd ... men snälla tjejer kan vi inte försöka att hålla nivån på ett konstruktivt plan och faktiskt försöka utröna varför det lätt blir så här när det gäller ett sätt att utrycka sig med den anonymitet som finns här??

detta blev längre än jag tänkt mig... hoppas ni orkar läsa det ändå.

kramar till er allihopa!

• Svar på tråden Varför blir det lätt "lynch" stämning här på BT??
  • brud 070901

smartiz: ja, jag har också jämfört med FL och kommit fram till samma som du.. dvs lite bättre klimat!
    men visst kan det kännas lite olustigt ibland?? framförallt så är det tråkigt då jag tycker att ett forum som rör det fantastiskt roliga ämnet bröllop blir en sån "negativ" plats. Ska det inte vara enbart roligt här??

• brud 070901

PennyJenny: du har helt rätt i det du skriver. tror du inte att det finns nått man kan göra åt det?

• brud 070901

Frantic: visst får man ju tycka vad man vill men man kan ju utrycka sig på olika sätt istället för att säga:

- Va? Det låter helt koko i mina öron!

kanske man kan säga:

- hur kom du på den idén? för mig känns det ju sannerligen anorlunda .

det blir ju en viss skilnad, även om man säger samma sak igentligen, eller hur?

• brud 070901

Beanr1: den tanken har slagit mig också men jag vill inte gärna tro att det är bara det.

• brud 070901

smartiz: ja eller hur!! hoppas att många ser denna tråd och kanske i alla fall börjar fundera på hur lätt det är att det misssupfattas även om man inte menade att var otrevlig och kanske avstår nån från onödiga inlägg som bara skrivs i provocerande syfte... nä, jag vet inte men det måste ju gå att göra nått åt eller hur?

• brud 070901

jag tror att vi skulle få mycket nytta av att bli mer som FL...

Svar på tråden Varför blir det lätt "lynch" stämning här på BT??