Varför blir det lätt "lynch" stämning här på BT??
hej på er allihopa!!
jag måste få skriva av mig angående ett ämne som legat över mig på sista tiden och även bidragit till hur jag förhåller mig till BT i stort, nämligen det faktum att jag tycker att det lätt blir en sån hetsk stämning här på forumet.
jag syftar till det faktum att det när det startas en tråd som är lite upplagd för disskusioner, dvs där åsikter ofta går isär, lätt urartar till en hetsk och otrevlig stämning som jag och säkert många andra finner olustig!
varför är det så här?? kan vi inte ha konstruktiva disskusioner även om känsliga ämnen (menar inte att jag skulle vara nått föredömme här ) utan att det alltid blir två läger, de som håller med och de som inte gör det? för även om åsikter går isär så måste det väll gå att ge sin åsikt på ett lungt och sansat sätt utan att skuldbelägga den andra för det h*n tycker och tänker.
jag kanske är ensam om att känna mig lite osäker på att starta en ny tråd om sån som jag vet kan leda till onödiga påhopp för även om detta är ett anonymt forum så kan vissa inlägg forfatrande ha en sårande eftekt (i alla fall på mig).
jag undrar alltså varför det är så här??? detta är ju ett forum för vuxna människor och jag tror att alla skulle tycka att det vore trevligare att vara här om klimatet blev lite mjukare och man kände att man faktiskt vågar skriva vad som helst utan att riskera onödiga påhopp.
jag misstänker att denna tråd är just en sådan tråd ... men snälla tjejer kan vi inte försöka att hålla nivån på ett konstruktivt plan och faktiskt försöka utröna varför det lätt blir så här när det gäller ett sätt att utrycka sig med den anonymitet som finns här??
detta blev längre än jag tänkt mig... hoppas ni orkar läsa det ändå.
kramar till er allihopa!