• jennysnartfru

vinterbrudar 2008

Hallå vinterbrudar! Hur går det för er med planeringen?
    Känns som att det fortfarande är så långt kvar. Bokade kyrka och festlokal för 4 månader sedan.
    Planerar att gå ut med inbjudningarna i September. Har hittat fina på calligraphen.se. Så i sommar blir det att se över inbjudningslistan.
    Har bestämt solist i kyrkan men inte låtarna. Häst och vagn är oxå bestämt men inte bokat.
    Klänning har jag inte bestämt ännu, känns svårt likaså ringen. Har inte hittat någon som fallit mig i smaken.
    Har en hög flack i rött guld från engelbrekt nu.
    Musik på kvällen lutar åt DJ, men vet inte. Alla säger så olika.
    Funderar på att ha ett fyrverkeri på kvällen efter middagen då alla får gå ut en stund och dricka lite varm choklad med rom.
    Men vi får se. Det är fortfarande ett tag kvar. Längtar...
    Hur går det för er andra?

Jenny

• Svar på tråden vinterbrudar 2008
  • Januaribride2B

Hej Jennysnartfru!

Blev imponerad när jag läste hur mycket du redan hunnit planera... Snyggt jobbat! Vi gifter oss i januari, men har fortfarande inte hittat den optimala lokalen... suck! Många lokaler vi tittat på känns optimala för sommarbröllop, men inte riktigt lika bra anpassade för ett vinterbröllop. Vart ska ni vara? Och har du några andra tips som ni tittat på? Tacksam för svar!

• Qozze

Hejsan!
    Här är en till som gifter sig till vintern. Vi hade en gammal tråd som precis stängdes och jag hann starta en ny innan jag såg denna tråd

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2341772.html

Sitter också och tänker att det är långt kvar. Vi har i alla fall bokat festlokal (gifter oss utanför Åre) och meny. Toastmadames är klara (mina två systrar) och gästlistan i stort sett. Annars är det inte mycket gjort. Funderar på inbjudningar just nu och hur de ska se ut och är rätt så sugen på att hitta en klänning. Ska ta tag i det under sommaren tror jag.

• ja2007

Anslutar mig till tråden då jag gifter mig i feb 2008 (mitt nick är missvissande då jag hade lite bråddis vid reg).

Detta har hunnits med:
    *Bokat kyrka/präst
    *Bokat lokal
    *Bokat band
    *Gästlisan så gott som klar
    *Utsett bestman och tärna samt toastmaster/toastmadame
    *Inbjudningskorten + festhäfte kommer en vän göra som arbetar med liknande saker, designen har vi diskuterat utifrån våra önskemål så hennes jobb är nu att "sätta det på papper".
    *Fotograf har vi en annan vän som är, som kommer ta dom "fina" bilderna, sen får gästerna fota+filma gärna så mycket dom vill.
    *Smink + hår ordnar en annan vän som kan sådant.
    *Min blivande mans kläder + bestmans kläder har vi kikat på och bestämmt från vart vi ska hyra dem.

Mat (buffe) samt tårta håller jag på att undersöka för tillfället, räknar med att ha det klart under sommaren.
    Klänningen har jag hittat som jag vill ha, dock måste den sys upp och förhoppnignsvis har jag en vän som kan ordna det annars får jag leta reda på en duktig sömmerska/skräddare.
    Ringar har jag tittat på mååååånga och börjar nu se vad jag vill ha, men än har jag inte slutat att kika Ringen är väldigt viktig för mig så den kommer jag nog bestämma mig för i slutet hihi.

Tja, tror det är vad vi har hunnit med just nu.

• Trettondagsafton

Hej alla och hej igen Jenny!

Vi gifter oss i januari och har bokat:
    lokal - Stallmästaregården
    präster
    kyrka - Nacka Kyrka
    buss mellan kyrka och restaurang

Har dessutom köpt inbjudningskort, papper m.m. och lämnat bort till god vän som ska skriva adresser m.m., tittat på mönster till kjol och på liv (köpa) och har nästan bestämt mig.

Vi ska träffa fotografer nu i veckan.

Vi har kvar frisör och DJ. Försöker få tag i DJ och bör vara klar under sommar. Väntar med att boka frisör tills jag vet var fotografen håller till (har två olika frisörer att välja mellan).

• jennysnartfru

Hej allihopa! Kul att ni hittat hit.
    Bestman och tärna är oxå utsedda. Seda ett tag tillbaka. Toastmaster är på G, men vill bjuda hem honom på middag så det blir lite högtidligt när vi frågar om han vill ställa upp.
    Fotograf: efter att ha sett priserna så känner jag mig lite kluven,kommer troligtvis landa på att en nära vän som har precis likadan kamerautrustning som riktiga fotografer kommer att få fotografera. Men han är inte tillfrågad ännu.
    Bandet är inte bestämt än som jag skrev. Vet inte vad vi ska ha.
    Trettondagsafton vad ska ni ha?
    Kommer ni ha några speciella blomsterarrangemang på Stallis?
    När i Januari gifter ni er?
    Vi gifter oss 16 Februari.

• ja2007

jennysnartfru ::: Underbart datum ni har valt, vi gifter oss också den 16 feb

• Trettondagsafton

Jennysnartfru!

Vi gifter oss den 5 januari.
    Vi har nog tänkt hålla oss till de blomsteruppsättninagr som erbjuds dvs. ett per bord, men välja blommor själva. Man får välja utan extra kostnad om man tar "vanliga" blommor. Jag tänkte träffa floristen de anlitar i höst och prata lite + beställa brudbukett. Tänkte nog ge henne fria händer men med vissa färger (vinrött, vitt och silver). Ingen av oss är speciellt bra på blommor och dessutom är det ju vinter.

• Trettondagsafton

Vi ska anlita fotograf men oklart vem. Tänkte ha DJ - ingen av oss är så där jättedansanta så det funkar bra för oss. Tänkte dock fråga en bekant som är violinist om hon inte kan spela brudvals och så har vi kompisar vi hoppas vill sjunga. Dessa och Toastmadamen träffar vi på semestern och tänkte fråga då, vill inte fråga annat än personligen.

Vi har även utsett tärna, näbbar och marskalk.

• ja2007

Inga flera? Puffar upp tråden lite

• jennysnartfru

Jag ska låta göra min vigselring hos en juvelerare då jag inte hittat någon ring som passar ihop med min. Några tips om vem man sa gå till? Funderar på Anders Fors..

Svar på tråden vinterbrudar 2008