• Bzzz

Januari-Februari 2008

Åh, här vill jag vara med....har legat lite lågt här på BT då vi inte bestämt datum förrän nu.... 080105 och vi ska också gifta oss i Dalarna som flera andra här. Kul! Hoppas att man få mycket tips och idéer här och självklartdela med sig såklart!!

• Bzzz

Akvavit:

Vi ska gifta oss i Grytnäs Kyrka utanför Avesta då vi bägge kommer därifrån. Faktiskt en helt underbart fin kyrka, ganska liten men kommer att räcka till de dryga 80 som vi ska bjuda.

Jag har bestämt hur min klänning ska se ut men har inte tagit tag i det ännu. Har köpt råsiden i Thailand till min och min tärnas klänningar.
    Ring har jag också redan...det blev bara så när vi var i Dubai i våras. Den är underbar och jag längtar efter att få använda den. Nu får jag nöja mig med att smygtitta i asken.!

När det gäller smycken har jag inte kommit så långt men jag tror inte det blir halsband iaf...förtar nog klänningen....hrm...

Vad ska era blivande ha på sig? Vi ska hyra till min blivande man har vi bestämt oss för. Någon som har ngt bra tips annars om man ska köpa. Han komemr ju inte ha den så ofta precis därav tyckte vi att hyra passade oss bra.

En annan fråga. Hur har ni gjort med att meddela de blivande gästerna om datumet? Jag undrar lite hur vi ska göra då man gärna vill förmedla ut datumet så folk lägger in det i sin kalender. "Save the date"?? Bra förslag på det någon? Annars - när ska man skicka ut inbjudan tycker ni?

Oj vad mycket det blev...

• Bzzz

Gotland -08

Var har du hittat stämpeln Nu och för alltid??? Den är såå fin!

Någon som har tips på vart man kan hitta bra papper och framförallt olika sorters papper...tunna, kartong osv??
    Ska iväg och leta tapet idag iaf...hoppas att jag hittar ngt bra.

• Bzzz

Tack snälla! Sker verkligen leta...så peppad att komma igång nu!

Förresten tjejer, har ni planerat någon bröllopsresa? Om ja vart ska ni åka??

Vi ahr bara pratat lite löst ännu...har dessvärre vädigt många förslag!

• Bzzz

Ja...vad funderar vi på.... massor som sagt. Jag arbetar som flygvärdinna och har rest väldigt mycket genom jobbet och vill helst åka någonstans som jag inte förknippar med jobb och dessutom har varit väldigt mycket...hrmm...i-landsproblem kan man väl säga kanske!
    New York-men det känns för kallt....
    Sydafrika
    Mautizius
    Malaysia
    Dubai...även om jag varit där mycket...meeeeen det är FANTASTISKT!!

Några andra förslag mer än de ovan nämnda + era resmål såklart???

• Bzzz

Nu har jag köpt tapet som vi ska ha till inbjudningarna. Den är så fin. Naturvit med struktur (lite) som ser ut som en blandning mellan blommor eller spets,,,svårt att förklara. Nu börjar jobbet med att hitta ett naturvitt papper. Någon som vet mer exakt vart jag kan hitta det och vad det kan tänkas heta. Jag har kollat de olika hemsidor som jag fått tips om men det finns ju MÄNGDER att sorter. Så tips mottages tacksamt! Det känns iaf som det kan bli riktigt bra. Ska även leta band/snoddar i silver.

• Bzzz

Oj vad fin kappan blev Gotlan_08!!!! Som du gjort dina ljuslyktor har vi också tänkt göra...har köpt glas att prova lite på nu först så jag kan testa med tända ljus innan jag besluar vilket papper det blir!

• Bzzz

Det där med skor är ju lite klurigt..... jag hoppas kunna ha ett par valiga stövlar under om jag MÅSTE ha ngt annat än lågskorna.....beroende på väder. Vad ska ni andra ha för skor förresten? Jag vill nte ha några klassiska bröllopsskor som man kan köpra på vissa brudbutiker...Jag funderar faktiskt på ett par brun Gucci...de kan jag även använda sen!! Jag vill nog inte ha vita såvida jag inte skulle besluta mig för ett par coola Lars Wallin som jag sett!

• Bzzz

Börjar med att säga hej till alla nya! Vad kul med fler brudar!!

Oz 080202 jag får inte upp bilden...är det möjligen ett tillfälligt fel eller fel på länken. Kan fler testa!

När det gäller musik ska vi iaf ha "Utan dina andetag" av Kent, "Ett liv med dig" av The Real Group och sen har vi några förslag till....tex.Per Gessle's låt som jag glömt namnet på men går typ såhär" tycker om när du tar på mig....tycker om ..." och jag tror den heter "alla famnar" . Vi hinner fundera lite mer.

En kompis till oss ska troligtvis sjunga. Han är superduktig,var med i Popstars om ni kommer ihåg det programmet. Min m2b håller själv på mycket ,ed musik så det finns många att fråga som både kan spela och sjunga!

Svar på tråden Januari-Februari 2008