• Bzzz

Januari-Februari 2008

Vad fina dekorationerna med stenarn blev. Är de ojämna eller är de runda? var det SIA som hade såna sa ni? Vi ska i övrigt ha ljuslyktor i mängder trollhassel som ska ligga på borden istället för blommor och eventuellt ngt mer....de där stenarna låter spännande.

Hur många av er andra ska fixa maten själva och hur många har tänkt sig catering? Vi har festen på en restaurang men har inte besämt ngn mny ännu. Bra förslag mottages tacksamt!! Speciellt förrättstips!!

• Bzzz

Din svarta klänning är verkligen udnerbar c_t!!
    När det gäller klänning så ska en skräddare/sömmerska sy min. Jag har köpt grovt råsiden i Thailand. Om det är ngn som vet hur endel Garamajklänningar er ut så är det lite i den stilen. Lite modernare/tuffare mer än klassiskt, det ska vara "öppet" bak där det kommer ut tyll och det kommer bli släp...ska bara ha ett par dm. Smala axelband och lite draperad över magen. Ska visa längre fram.

Ring har vi köpt redan. Den är lika som min förlovningsring men har även en briljantslipad diamant på 0,3karat. Funderar på att uppdatera den med att sätta i 3-5små diamanter på kanten(på höjden liksom). Någon som vet vart man skulle kunna göra det? Vilken guldsmed som helst?

• Bzzz

c_t:

visst var det på e-bay du köpte pälsjackan? Vad söker man på och vad fick du ge för den?? *frågvis* Gillar den verkligen och skulle kunna tänka mig ngt sådant....

• Bzzz

TAck för länken till diamantia c_t. Perfekt verkligen!! Någon som vet hur det fungerar, bra/dåligt? Är det en bra sida/återförsäljare?
    Ringde Smycka, de kunde sätta in diamanterna för 175kr/st.

• Bzzz

I vår kysrka fick man välja mellan 14 & 15. De bokade in 14 och nu ska jag ringa och se om det går bra att byta till 15. Då kan vi ta korten innan tänkte jag....om nu min m2b ska få se mig innan...,.hrm....

• Bzzz

Så kul med ringarna....vad ska ni andra ha/har ni tänkt er?
    Jag har en slät vit förlovningsring med väldigt raka kanter (4,5mm bred och 2,4mm hög) Vigselringen har vi redan köpt och det är en exakt likadan med en briljantslipad diamant 0,3k, nu ska vi även lämna in den och göra ett tillägg som jag pratade om här förra veckan...på kanten/höjden ska vi sätta 5 st runda diamanter på 0,02k styck. Den kommer att bli sååå fin och passar mig PERFEKT! Längtar tills jag får bära den!

• Bzzz

vad tråkigt c_t..... du får vänta och se hur det går...annars har du en köpare på jackan här! jag har nämligen tänkt gå ut på e-bay och buda på en likadan! :-d

• Bzzz

Självklart ja2007!! Jag hoppas ju att den passar såklart men jag drar normalt S-M så det borde ju vara ok. Återkommer med mer detaljer hur den sitter lite längre fram!

Tack c_t!!

• Bzzz

Men varför skulle inte en svart kaninpäls funka??? jag tror att det skulle kunna vara jättefint!! Vänta in klänningen och testa!!!!

Svar på tråden Januari-Februari 2008