Inlägg från: Oz-080202 |Visa alla inlägg
  • Oz-080202

Januari-Februari 2008

abbie80:Ok. Vi stannar salange vi trivs har vi sagt och som det ar nu sa trivs vi valdigt bra!Jag antar att ni har tankt stanna om ni bygger hus? Vad spannande med klanningen, maste beratta hur den var sen nar du provat!

Akvavit: vi planerar vigsel 16 eller 17, fast den storsta anledningen ar att det ska ha hunnit bli lite svalare ute da. Sen kommer vi dricka champagne och ata jordgubbar efterat innan vi aker till restaurangen och ater.
    Men om man planerar en "riktig" brollopsfest med massa tal, lekar, vals och annat dylikt sa kanske det blir lite sent med middag vid 19....vad ska ni ha for slags brollopsfest?

• Oz-080202

Akvavit: Jag tror det blir jatte bra...man vill ju inte ha vigseln for tidigt heller kanner jag for da ar man ju klar med middagen innan kvallen...och man vill ju inte att kvallen ska ta slut for tidigt

• Oz-080202

ja2007: Sag att du ska gifta dig i strangnas, ar du darifran eller ska du bara gifta dig dar?

• Oz-080202

Vi har gjort lite annorlunda inbjudningar. Jag har tillverkat sma askar (stora som tva tandsticksaskar brevis varandra)sen har jag målat dem hogblankt svarta. I ligger guldigt celofanpapper och dar pa en liten svart lapp med en hemsida skriven i guld, det ligger aven tva "fejk-ringar" i askarna. Hemsideadressen leder till inbjudan samt info!

• Oz-080202

har redan skickat ut inbjudningarna till gasterna i sverige (for att de ska ha en chans att spara ihop pengar om de vill) men ska snart gora inbjudningarna till de australiensiska gasterna sa da lovar jag att fota!

• Oz-080202

tack, tyckte det var kul med ngt annorlunda! Nu ar det sovdags har klockan ar snart 23, och jag ar trottis!

• Oz-080202

ja2007: Ja, ar strangnas bo fran borjan men flyttade darifran for 6 ar sedan. Ar fodd -84, nar ar din blivande fodd?

• Oz-080202

ja2007:hahah jag kommer ocksa fran fogdo!Min blivande ar ocksa 79:a!Jag heter Ida Ekman, vad heter han?

• Oz-080202

ja2007: det har blir ju bara mer och mer sammmantraffande! Min blivande, Johan Andersson ar namligen syssling med Jan, men vet inte om de har traffats ngn gang da Johan inte har ngn kontakt med sin farfar (som ar bror till Jans morfar tror jag att det blir)Ne, vi gifter oss i Australien, bor har sedan 9 manader tillbaka! Gifter ni er i domkyrkan eller?

• Oz-080202

ja2007: hahah..ja ruskigt sammantraffande! Bor ni i Kraktorp eller?
    Vi bor i Brisbane och nej..vi har inga planer pa att flytta till sverige igen. Men vem vet hur det kanns i framtiden..vi har sagt att vi bor har sa lange vi trivs!
    Blir nog jatte fint i Fogdo kyrka, dar har man haft skolavslutning under hela lag- och mellanstadiet

• Oz-080202

ja2007: ok, da forstar jag
    Johan jobbar som elkraftsingenjor och jag pluggar pa distans fran sverige!Men visst lever vi livets glada dagar anda!Aaaalskar australien...mentaliteten ar ju sa annorlunda, har ar alla sa spontana, oppna och vanliga, alskar det!

• Oz-080202

Vi kommer ha ett ganska litet och intimt brollop. Vi kommer gifta oss i en underbar park, darefter dricka champagne och ata jordgubbar i parken innan vi aker till restaurangen dar vi ska ata en tre-rattersmiddag. Kanns som om vi har det mesta klart for oss men vi har an inte bokar sa mycket..restaurangen och parken behovdes inte bokas forens 3 manser innan. Ne brollopsresa blir det inte forens ev. vintern -08 da vi planerar att aka till sverige och ev. sla ihop det med en brollopsresa. Haller aven pa att funderar over att skicka efter en klanning fran kanacca..vet dock inte om jag vagar, hur ska du gora med klanning?
    Hur kommer erat brollop att se ut och hur langt har ni kommit?Resa?

• Oz-080202

ja2007: en liten missuppfattning, johans pappa ar kusin med Jan och er son ar syssling med Johan

• Oz-080202

ja2007: vi har faktiskt redan kopt min vigselring! Vi var runt for ngn manad sedan for att bara se vad det fanns for utbud. Jag beskrev vad jag ville ha och darefter sa expediten "jag har din dromring"! Och mycket riktigt -det hade hon!
    Min forlovningsring ar en slat, ganska bred, guldring men raka kanter sa darfor var det viktigt att aven vigselringen hade det. Det blev en solitar diamantring pa 0.5CT , aaaalskar den...synd bara att man inte far bara den an
    Vad ar du ute efter for ngn ring da?

• Oz-080202

abbie08:Grattis, vad roligt!
    Nu har jag bestallt min klanning, blev en halterneck klanning med mermaid style..wiiieee!Nu ar det bara att vanta i ca 1 manad och hoppas den blir suuuper fin!

• Oz-080202

Vinterbrud: aaaaa..jatte fin klanning och jatte fin ring!
    Ja...det var lange sen jag skrev pa den har traden men jag tittar in titt som tatt. Ar ju inte alltid med i era diskussioner da jag ju planerar ett sommar brollop.
    Har bara en bild pa datorn som ar jatte kranglig och svar att titta pa natet men om du garna vill se sa kan jag maila!

• Oz-080202

Vinterbrud: ja det stammer att det blir sommarbrollop pga att jag gifter mig i Australien, sa datumet stammer 080202.
    Det ar som sagt var lite krangligt att hitta klanningen men har ar anvisningarna:

www.aimee.it/eng/home/index.html

ga in pa ovanstaende sida och val kollektioner, valj Pret A Porter som kollektion, bladdra "raddan" med klanningar fyra ganger, sen ar det den fjarde klanningen fran HOGER. Det star "pret 90" nar du for musen over den. Tycker att den ar saaa fin, hoppas bara den blir det i verkligheten ocksa!
    Vart har du bestallt din klanning ifran?

• Oz-080202

Tack alla for komentarerna ang. klanningen! Jag har betsallt den fran kanacca och fick betala $169USD, tycker jag ar helt ok om klanningen blir lika bra som pa bilden!
    Pa fragan vad man jobbar med sa pluggar jag pa distans fran sverige (bor i Australien). Kan vara liiiite svart i bland att konsentrera sig pa studierna nar datorn och BT finns nara till hands hahaah!

• Oz-080202

En fraga till samtliga: hur tidigt/sent bor man boka hår och make-up samt florist, da menar jag generellt satt?

Svar på tråden Januari-Februari 2008