OT: nan som kort bil pa Irland?
Om du känner dig osäker tycker jag att du ska säga det till din syster och kanske erbjuda en 10:a mer för bensin eller så, om du är orolig för att åka snålskjuts. Det blir nog lugnare för alla inblandade.
Vi är ofta i England (min man är engelsman och nästa gång blir i juli, då ska vi till London igen (har inget med tråden att göra, ville bara berätta för att jag ser såååå mycket fram emot det) ) men vi kör aldrig. Jag skulle inte våga men jag har hört jättemånga säga att det "det är inte så farligt, man vänjer sig snabbt".
Nu skulle jag väl kanske inte heller testa det i London (förstår att du var stolt, Mrs H ) men på motorvägar och mindre byar kanske.
En av mina bästa vänner flyttade till Irland för ett halvt år sedan och han säger att de kör som stollar (typ "Blinka? Varför det?") men det är kanske bara i hans stad (som jag naturligtvis har glömt vad den heter) / större städer...
Du kan ju kanske testa på en lugnare sträcka, går det inte alls så skulle jag som sagt erbjuda lite extra bensinpengar eller så.