• Andie

Ni som haft med er spädbarn på bröllop

Vi har inga barn själva men om de gäster vi kommer bjuda kommer så blir det 3 spädbarn. Och vi tänkte helt enkelt fixa en barnvagns"parkering" där de kan ställa ifrån sig vagnen. Förvisso kommer vi att placera föräldrarna så nära som möjligt utifall deras barn skulle vakna/somna.

Vi tycker att det är en fiffig lösning och hoppas att den kommer att uppskattas av småbarnsföräldrarna.

• Andie

Klurifax
    Om barnen är vakna så kommer de antagligen sitta i famnen på en av sina föräldrar. Har märkt att det är så det funkar när det är släkt fester. Iaf funkar det så i min och min sambos släkt.

• Andie

Klurifax
    Vi ska åka och titta på lokalen igen i helgen och mäta bord osv och då kan man nog få ett litet hum om var man kan ha barnvagns"parkeringen" och hur långt från själva bordet den egentligen kommer att komma.
    Men som sagt man måste ju känna sina gäster så att man vet hur de vill ha det när det gäller deras småttingar. Kommer ju att ha lite större barn med men de får sitta vid bordet fast i anslutning av föräldrar eller sina farföräldrar. tex min kusin kanske kan låta en av sina barn sitta brevid min faster osv...

Svar på tråden Ni som haft med er spädbarn på bröllop