• Miss Cykel

varning!!!!

Jag måste bara få VARNA er alla som funderat på att boka transport via www.bfm.nu/.

Våra föräldrar bokade en bil genom dem för flera månader sedan till vårt bröllop som är om 2 veckor (30/6). Härom dagen mailade min blivande svärmor till killen med bilen igen, bara för att kolla så att allt stod rätt till. De hade redan bestämt datum, tid och plats, men hon ville bara vara säkert på att allt var som det ska.

Det var det INTE. Bilen var trasig sedan flera veckor tillbaks, men han hade inte lagt manken till att meddela oss.

Min stackars svärmor fick därför börja ringa runt till andra firmor som hyr ut bilar för att försöka hitta en ny bil. ALLA hon ringde till sa att det är MASSOR av folk som ringer med panik i halsen i sista minuten för att de fått återbud från bilar genom bfm.

Eftersom dessa privata bilförare tydligen får betalt svart så kan de närsomhelst dra sig ur körningen om de får mer betalt från någon annan eller helt enkelt tycker att det var för långt att åka etc.

FY FAAAN!!! Snacka om dålig stil!!

Som sagt, ville bara VARNA er alla!!

• Svar på tråden varning!!!!
  • brud  nästa år

Gud vad tråkigt för er hoppas att det ordnar sig med transporten för er.

• Miss Cykel

Tack, det hoppas jag också... Jag är bara så glad att svärmor är lite överambitiös av sig, för annars hade hon inte ringt något mer eftersom allt var bestämt och klart. Då hade vi stått på kyrktrappen om två veckor och väntat och väntat...

• Miss Cykel

Kan ju tillägga att det är lite knäppt att ett sådant oseriöst företag kan annonsera här på BT. Trist!

• Lady o Lufsen

...där kanske man kan se en vits med att brudar här inne på trådarna är aktiva MOT reklam istället för att bli kallade "BT-polis", "Gnällkärringar" och så vidare...

URTRIST, och dålig stil av firman att inte höra av sig, för er men jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig!

• Miss Cykel

Lady o Lufsen: Tack, jag hoppas också det. Hoppas också att vi får tillbaks de pengar vi betalat in, men eftersom de vägrar att svara i telefonen så vet man ju inte det heller...

• 20071231

Oj vad trist!
    Hur mycket har ni betalat?
    Håller verkligen tummarna och hoppas att de har något samvete och åtminstånde betalar tillbaka!

• Kojja

Lady & lufsen.
    Att betala svart, betyder att det är olagligt
    och att det kan hända så här då allt inte är i sin ordning. Bättre att söka seriösa företag dem som utför transporter lagligt.

• Lady o Lufsen

Kojja:

Förstår inte riktigt varför du riktar ditt svar till just mig...?

Fast jag har ju inte motsagt det du skriver ...Jag har bara tyckt att det är dåligt av firman att inte höra av sig och att det är tråkigt för brudparet att fixa nytt...

• daydreamerinlove

Miss cykel; var bor ni? har det ordnat sig med transport?

• Miss Cykel

Jag vill först tydliggöra att vi INTE visste att bilförarna fick betalt svart. Den informationen fick svärmor från andra firmor som blivit irriterande på folk som ringer i sista minuten pga av samma skäl - bfm!

Vi kommer att gifta oss i Sala i Västmanland och nej, det har inte fixat sig än...

Svar på tråden varning!!!!