• Miss Cykel

varning!!!!

Jag måste bara få VARNA er alla som funderat på att boka transport via www.bfm.nu/.

Våra föräldrar bokade en bil genom dem för flera månader sedan till vårt bröllop som är om 2 veckor (30/6). Härom dagen mailade min blivande svärmor till killen med bilen igen, bara för att kolla så att allt stod rätt till. De hade redan bestämt datum, tid och plats, men hon ville bara vara säkert på att allt var som det ska.

Det var det INTE. Bilen var trasig sedan flera veckor tillbaks, men han hade inte lagt manken till att meddela oss.

Min stackars svärmor fick därför börja ringa runt till andra firmor som hyr ut bilar för att försöka hitta en ny bil. ALLA hon ringde till sa att det är MASSOR av folk som ringer med panik i halsen i sista minuten för att de fått återbud från bilar genom bfm.

Eftersom dessa privata bilförare tydligen får betalt svart så kan de närsomhelst dra sig ur körningen om de får mer betalt från någon annan eller helt enkelt tycker att det var för långt att åka etc.

FY FAAAN!!! Snacka om dålig stil!!

Som sagt, ville bara VARNA er alla!!

• Svar på tråden varning!!!!
  • Miss Cykel

Tack, det hoppas jag också... Jag är bara så glad att svärmor är lite överambitiös av sig, för annars hade hon inte ringt något mer eftersom allt var bestämt och klart. Då hade vi stått på kyrktrappen om två veckor och väntat och väntat...

• Miss Cykel

Kan ju tillägga att det är lite knäppt att ett sådant oseriöst företag kan annonsera här på BT. Trist!

• Miss Cykel

Lady o Lufsen: Tack, jag hoppas också det. Hoppas också att vi får tillbaks de pengar vi betalat in, men eftersom de vägrar att svara i telefonen så vet man ju inte det heller...

• Miss Cykel

Jag vill först tydliggöra att vi INTE visste att bilförarna fick betalt svart. Den informationen fick svärmor från andra firmor som blivit irriterande på folk som ringer i sista minuten pga av samma skäl - bfm!

Vi kommer att gifta oss i Sala i Västmanland och nej, det har inte fixat sig än...

• Miss Cykel

gnilla: Se verkligen till att ni får en ny bil. Det är tydligen vanligt att de skyller på "trasiga bilar" när de fått ett bättre pris från annat håll... TYVÄRR!! Men, kanske har ni haft bättre tur än oss! :)

• Miss Cykel

Miss Cee: Tro mig, min svärmor har ringt och ringt och ringt...

Sossa: Vad gulligt av dig att försöka hjälpa till!! :) Tack så mkt för det!!

• Miss Cykel

Bilförmedlingen: Naturligtvis förstår vi att bilar kan gå sönder, både före och på vägen till kyrkan. Det är inte det som gör mig irriterad.

Vi blev upprörda eftersom bilägaren sa att bilen varit trasig i ett par veckor men han hade ändå inte hört av sig. Hade inte svärmor varit en orolig figur som vill dubbelkolla allt så hade vi säkerligen inte hört något alls utan stått utan bil på kyrktrappen.

Vi hade uppskattat att få veta om den trasiga bilen för en, två eller tre veckor sen eftersom våra chanser att hitta en ny bil då hade varit större...

Självklart finns det säkert bra bilägare via bfm, men tydligen finns det alltför många lurendrejare och rötägg också, så jag vill bara be er andra som anlitar denna förmedling att vara uppmärksamma.

• Miss Cykel

www.Kultbil.nu: Jag tror INTE att du är den vi "hyrt", kanske finns fler likadana fall. Varken bil eller din beskrivning ovan stämmer in i vårt fall, och du verkar ju onekligen ha tagit ditt ansvar! :)

Min svärmor hade INGEN kontakt med bilägaren förrän häromdagen, det är det jag är ledsen/nervös över, inte att bilen i sig gått sönder (vilket också visserligen är tråkigt, men sånt händer).

Jaja, hoppas att det löser sig för alla parter, såväl bilar som brudpar. Det iaf jag har lärt mig är att dubbelkolla allt, det lönar sig.

Lycka till alla!

• Miss Cykel

Vill bara tillägga att jag inte varit ute efter att smutskasta någon, och jag är medveten om att misstag kan begås från alla håll.

Kanske är det så att vi brudpar är extra "nippriga" och nervösa för att allt ska gå PERFEKT på vår bröllopsdag och därför tar sådana här saker extra hårt? Mycket har gått snett och man orkar inte med överraskningar sista veckorna.

Hoppas att ingen tagit illa vid sig (jag var väldigt irriterad och ledsen när jag skrev mitt första inlägg), men mitt inlägg kanske ändå gjort att många av oss har höjt på ögonbrynen och blivit mer noggranna, både brudpar och bfm! Det var min tanke i alla fall!!!

Svar på tråden varning!!!!