• Miss Cykel

varning!!!!

Jag måste bara få VARNA er alla som funderat på att boka transport via www.bfm.nu/.

Våra föräldrar bokade en bil genom dem för flera månader sedan till vårt bröllop som är om 2 veckor (30/6). Härom dagen mailade min blivande svärmor till killen med bilen igen, bara för att kolla så att allt stod rätt till. De hade redan bestämt datum, tid och plats, men hon ville bara vara säkert på att allt var som det ska.

Det var det INTE. Bilen var trasig sedan flera veckor tillbaks, men han hade inte lagt manken till att meddela oss.

Min stackars svärmor fick därför börja ringa runt till andra firmor som hyr ut bilar för att försöka hitta en ny bil. ALLA hon ringde till sa att det är MASSOR av folk som ringer med panik i halsen i sista minuten för att de fått återbud från bilar genom bfm.

Eftersom dessa privata bilförare tydligen får betalt svart så kan de närsomhelst dra sig ur körningen om de får mer betalt från någon annan eller helt enkelt tycker att det var för långt att åka etc.

FY FAAAN!!! Snacka om dålig stil!!

Som sagt, ville bara VARNA er alla!!

• Svar på tråden varning!!!!
  • gnilla

Hej!! Vi har oxå bokat bil via bfm - hade ingen aning om förarna tar svartbetalt, kan oxå vara missunnsamhet från andra företag? Tyvärr har "vår" bil gått sönder så vi måste ta en annan MEN har varit i kontakt med föraren som var väldigt hjälpsam. Vi hoppas vi kan lösa problemet gemensamt! Så, absolut inget negativt om "vår" chaufför iaf! Men tiden tickar på och NU börjar jag ju bli MYCKET nervös...

• Sossa

Miss cykel,fy fan vad arg man blir när man läser sånt här!!
    Ringde en kompis till mig som bor rätt nära Sala som har en fin Bel Air men han var tyvärr upptagen den 30/6.
    Hoppas det löser sig för er!

• Miss Cykel

gnilla: Se verkligen till att ni får en ny bil. Det är tydligen vanligt att de skyller på "trasiga bilar" när de fått ett bättre pris från annat håll... TYVÄRR!! Men, kanske har ni haft bättre tur än oss! :)

•  Miss Cee

Tja eftersom bfm bara har hand om själva bokningen och förmedlar kontakt med privata bilägare så är de ju beroende av att privatpersonerna sköter sitt åtagande.

Det borde ju isf vara i bfm:s intresse att sortera bort oseriösa bilägare som inte sköter sitt åtagande. Själva bokningsavgiften borde ju också gå att få tillbaka från bfm. Merparten av kostnaden till ägaren betalar man ju inte förrän vid körningen, så den kan ni ju inte blivit av med.

Tråkigt att bfm har en massa rötägg i sina listor, men det finns troligen lika många till som sköter sina åtaganden. Den bil vi hyrde genom dem var jättefin och åtagandet sköttes exemplariskt. Så det är troligt helt beroende på var i landet man bor och villken bil man bokar.

Hör av er till bfm och påtala vad som hänt. De kan ju inte göra något heller om inte ngåot säger till.

• Miss Cykel

Miss Cee: Tro mig, min svärmor har ringt och ringt och ringt...

Sossa: Vad gulligt av dig att försöka hjälpa till!! :) Tack så mkt för det!!

• tvillingmor

JiSSeS!!! Tänk att vi har också använt oss av www.bfm.nu och detta hände oss:

Vi beställde en bil vi ville ha. Fick kontaktpersons telenr. Vi ringde. Och gissa vad; Han som äger bilen ska sälja den! GaaaaH! Gissa om vi blev besvikna. Här har man gått och betalat för en tjänst och inte fått den... SUCK!

Never more.

• Kojja

lady o lufsen.
    Jag måste väl svara dig då du klagar på firman. Det var ju ingen firma utan, det var ju en privat person som hyrde ut bilen svart, då tar man ju risken, och kan bli lurad. Vi måste på BT hjälpas åt att varna varandra, så inte fler blir lurade.

•  Miss Cee

Går det inte att få tag på bfm när man ringer eller?

Enligt deras uthyrningspolicy så är ju allt detta solklart att bokningsavgiften ska betalas tillbaka om bilen visar sig inte vara tillgänglig den dagen man bokat den?!

• Bilförmedlingen

Hej
    Som ägare för Bilförmedlingen måste jag svara på detta inlägg. I ett sådant här forum är det väldigt lätt att smutskasta fullt seriösa företag med att sprida information som inte är helt sann. Först och främst vill jag beklaga det som hänt. Det är väldigt tråkigt. Men man måste förstå att det många gånger väldigt gamla bilar vi har att göra med och de kan faktiskt gå i sönder. I det här fallet kan man ju i alla fall göra något åt situationen. Det hade varit värre om den gick i sönder på väg till kyrkan!. Bilen sönder förra helgen och ej flera veckor sedan. Självklart skulle ägaren medelat oss och alla berörda omedelbart. Men denna försökte i det längsta att hitta en lösning och hoppades på att kunna reperera bilen i tid.
    Vi har medelat kunden att se på vår hemsida om det finns någon av våra andra bilar som kan tänkas passa och att om vi inte kan hitta någon lösning som de är nöjda med betalar vi självklart tillbaka bokningsavgiften. Där skrevs även mitt mitt mobilnummer så jag skulle gå att få tag 24 timmar om dygnet. Men ingen har hört av sig.

Vi har en väldigt god relation till de flesta av bilägarna på vår hemsida och den har byggts upp under många år. Vi träffar dem personligen och frågar kunder som använt dem och hör vad de tycker. Men självklart fylls vårt register på hela tiden någon gång är det oundvikligt att det händer något. Man får dock ett kvitto när man betalat bokningsavgiften där det står att om några problem skulle uppstå finns vi alltid till hands och vår starka sida är att vi nästa alltid kan ordna en alternativ transort.
    Vill önska lycka till alla brudpar 2007 oavsett var ni bokar er transport.
    Michael Schiebler Bilförmedlingen

• Cameline

Ooops..vi som har hyrt vår il därifrån..Måste ringe de i morgon direkt..

Sa de någon anledning till varför de inte hade hörts av till era föräldrar??

Svar på tråden varning!!!!