Inlägg från: Brud23Augusti2008 |Visa alla inlägg
  • Brud23Augusti2008

Nån som har nått råd?

Jag och min sambo planerar för fullt med våran dag och nu kommer vi till detta med pengar. Har nån nån ide eller råd hur man får ner konstnaden. Vad ska man ha för mat som inte är för dyrt? Vilka märken på brudklänningar är billigast , o.s.v?
    Tack på för hand.

• Svar på tråden Nån som har nått råd?
  • Brud23Augusti2008

Vill bara tillägga att varken min mamma eller hans mamma kan gå in med pengar . Våra pappor är döda.

• Brud23Augusti2008

tack för alla svar .Jag och sambon har pratat om att skaffa enkla vigsel ringar , Hittade en klänning här på köp och sälg men känns lite dunt att köpa nu när vi planerar att gifta oss nästa år i Augusti. Den klänningen är presic en sån som jag vill ha. Vi tänkte ha buffé eller smörgås tårta ? Men det är svårt att veta vad man ska ha. Sen så har vi 29 st på vår gästlista. Är ju lite folk man ska göra mat åt.Och det där med musik det är svår jag känner ingen som kan vara dj eller spela nått , ja vi får se man kanske lär känna nån under året som är kvar .:) Oj så lång det vart, men ja det är väl våra funderingar

• Brud23Augusti2008

ja jag tänkte bränna lite skivor som får gå , jag har en som ska fixa mitt hår så det är struket. Hon gör det gratis om hon få komma på bröllopet , det är en kompis till min tärna jag känner henne oxå sen jag bodde nere i Småland , vi funderar på att beställa sprit och sånt från tyskland för vi känner folk som åker dit från Småland. Har sett en bröllops tårta på bröllopsguiden som man kan göra själv men tänkte i såvall göra den lite på mitt eget sätt. Tror oxå det blir lite billigare då än att beställa och jag tänkte köpa en klänning på blocket här på köp och sälj eller tradera eller nått sånt. Har en affär här som heter dollarstore tänkte köpa de mesta dekorationerna där om jag hittar rätta färger har redan nu kollat lite där vad de har och där kostar inget över 100 kr det är 10 20 30 40 50 eller 100kr det kostar vilket är bra. Sen vet jag inte om man får servera sprit på det stället vi vill ha , vi har 2 att välja mellan det ena ägs av kyrkan och det andra är på hembygdsgården. Jag har släktingar och vänner som nog hjälper mig. Så jag tror vi får ned kostnaden lite grann. Tack för alla svar ni är till stor hjälp.

• Brud23Augusti2008

Det vore kul gör det ? Vi tänkte nog oxå en budget däromkring.

Svar på tråden Nån som har nått råd?