Inlägg från: bride to be 2007 |Visa alla inlägg
  • bride to be 2007

Nu är jag gift!!! (lite bilder)

Nu är jag gift och så lycklig!
    Allt var helt perfekt i lördags! Lycka till alla ni andra som har en helt fantastisk dag framför er!

Vår fotograf har lagt ut lite bilder redan om nån vill se!

blog.weddings.se/2007/06/cecilia-rasmuss-wedding.html

• Svar på tråden Nu är jag gift!!! (lite bilder)
  • bride to be 2007

Tack! Vad söta ni är! Klänningen kommer från Thalia i Stockholm. Det är rosenblad som vi köpte på hötorget, (köpte rosor som vi själva plockade av bladen på) de skiftade i gult och rött

• bride to be 2007

Vi hade färska rosor, till 70 gäster köpte vi 50 stora rosor. Det räckte gott och väl, vi trodde vi skulle behöva ris också men vi fyllde tre mindre korgar till bredden, så riset har vi med oss hem. (alla tog en varsin nypa rosenblad när de gick ut ur kyrkan, vi hade altså inte färdiga påsar för varje gäst)

• bride to be 2007

och nej rosorna färgade inte av sig nånting! inte vad jag sett hittills iallafall!

• bride to be 2007

Bladen kom på oss (tillochmed innanför klänningen!) Jag var faktiskt förvånad över hur tunga bladen kändes när de kom på oss!

• bride to be 2007

Slöjan är faktiskt den min mamma hade när mina föräldrar gifte sig på 70-talet, kändes jätte kul att få använda den. Min syster hade den förra sommaren också när hon gifte sig.
    Fotograferna heter Mark och Marianne Earthy, de ingår i Champagnegruppen, deras hemsida är www.weddings.se superduktiga! Priser etc ska finnas på deras hemsida. De var med ca 6 timmar totalt. Längtar till vi får se resten av bilderna!

• bride to be 2007

Åh vad kul att du hittat hit! Mark och Marianne berättade för oss att de hade ett till bröllop att fota på Grytsberg!

Bröllopet blev precis som vi tänkt oss! du får gärna slänga ut frågor men imorgonbitti åker vi iväg på vår bröllopsresa så jag kanske inte hinner svara på allt

Ger dig gärna alla tips jag kan Grytsbergs säteri och Gryts kyrka är helt underbara!

• bride to be 2007

Rosenbladen plockades av på morgonen samma dag och lades i korgar. funkade hur bra som helst

• bride to be 2007

Angående priset för fotograferna är det bättre att ni kontaktar dem direkt eller kollar på deras hemsida. Vi bokade för ett år sen och priserna har nog ändrats sen dess. Dessutom vet jag inte om de vill att jag skriver ut priset här. Det vi tyckte var bra med dem bla var att allt ingår i det pris man får, det tillkommer inga extra utgifter sen för framkallning och sånt. Vi får alla de bästa bilderna på en cd så vi sen kan framkalla ännu fler kopior än de vi får av dem. Vi tyckte de var oerhört duktiga och proffsiga och kan verkligen rekommendera dem!

• bride to be 2007

Nej ingen plastpåse för rosorna, rakt ner i korgen bara

• bride to be 2007

dock lades korgarna in i ett kylrum sen med rosenbladen i, funkar med kylskåp också

Svar på tråden Nu är jag gift!!! (lite bilder)