Inlägg från: Pillisen |Visa alla inlägg
  • Pillisen

Gravid?!

Jag blev jätte sugen på avokado en sen kväll....sen var ju sen mens ett annat tecken...två dagar senare gjorde vi testet och det var positivt. Så mensen kommer inte alls ;oD

• Pillisen

Är det ngn mer än jag om har sjukt ont i brösten? Jag är fortfarande så tidig i graviditeten..bara v 7..men igår hade jag lust att bara lägga ifrån mig brösten...
    Springa funkar absolut inte och ibland kan jag inte ens gå utan att hålla stadigt brösten för det gör så ont....att ta av sig bh:n inför natten...ajaja vad ont det gör då och vaknar flera gånger per natt pga utav brösten..ska det vara så här i 8 månader till då vetde tusan...

• Pillisen

Fru JB: Visst är det jobbigt. Det blir värre på em/kvällarna också tycker jag.
    Igår mådde jag så dåligt, illamående och konstig i magen. Idag är det lite bättre. Fortfarande lite illamående och har ingen direkt matlust.
    Men tack och lov har man inte behövts kräkas. En kollega till mig kräktes i 9 månader hela dagarna, under båda sina graviditeter. Usch det vete tusan om man skulle klara (fast man gör ju det på ngt konstigt sätt)

• Pillisen

Känner mig konstant trött också. Sover en bra stund när jag kommer hem från jobbet. Man blir ju inte piggare på dagarna heller när man är ensam kvar på jobbet.
    Men idag har jag bestämt mig för att ta ½ ledig och sen är det semester torsdag- fredag. Sen är det bara en vecka kvar innan det är semester dags

• Pillisen

Min kollega kräktes i 9 månader under båda sina graviditeter och då inte bara på mornarna utan flera gånger per dag. Inte avis.
    Hoppas man slipper det

• Pillisen

Denna vecka som gått har jag mått pyton. Usch..haft ont i magen och mått illa men inte kräkts. Men det hade nog varit skönare än att ha magont hela dagarna. Idag är det lite bättre. Fick pallra mig til jobbet ändå. Ringde till vårdguiden för att höra så att ingenting var fel.
    Sköterskan sa att jag behövde äta mer goda bakterier så som proviva osv...ska ev gå förbi apoteket också och köpa ngr tabletter som hon rekommenderade. För nu orkar jag inge mer. Men det fick man väl för att man mådde så himla bra tidigare.
    Min M2B har iallafall ställt upp och passat upp på mig till 110% vilket känns toppen. Hämta det hämta det hihihi. Känns lite elakt ibland men vad ska man göra när man inte kan röra sig från sin fosterställning.
    Sköterskan sa att du kan hälsa det till din man att det är rekommendationer från mig att han ska fortsätta passa upp. ;o) hihi jätte trevlig sköterska

• Pillisen

var på hälsokost och köpte lite goda bakterier tillskott. Får se om de hjälper...mår inte så illa idag iallafall men har ont i magen.

• Pillisen

Fru JB. det har faktiskt blivit lite bättre...men man får absolut inte stressa upp sig känner jag. Då kommer det direkt tillbaka. Magen värker inte längre men den känns lite konstigt..men å andra sidan är väl inte det så konstigt när det ska börja växa mer och mer för varje dag nu.
    Vilken vecka är ni i?

Svar på tråden Gravid?!