• Fru JB

Gravid?!

Pillisen: Är i v.6 (5+6) och kan bara säga att mina bröst är öma och större. Vill gärna lägga bort dem. BH:n skaver men utan skumpar det och gör ont. HJÄLP, vad ska detta sluta.

Bortsett från öma bröst kissar jag väldigt ofta, vilket stör min nattsömn och så känns magen lite uppsvullen. Annars känns det mesta som vanligt. Och jag är så glad för vår lilla pricken.

• Fru JB

Tur att jag inte mår illa ännu!

Ni andra som är gravida el. berättat om när ni blev det vilken vecka är ni i el. när fick ni barn?

Kanske någon som vill följas åt?

• Fru JB

Det tror jag inte, vet många som mått pestilla. Däremot har jag inte forskat närmare i huruvida de kräkts eller inte.

Då jag har fobi för kräk, kommer jag verkligen kämpa emot vid ev. illamående.

• Fru JB

Åhh stackare! Igår mådde jag pest, men med åksjuketabletter blev det bättre och idag mår jag bra.

• Fru JB

Jag lider med dig. Har inte mått illa men hade så lågt blodsocker imorse att det tog över två timmar innan det kändes bra. Var matt och darrig. Men nu känner jag mig ok. Lite orolig för att varje morgon blir så här. Just nu är det semester så jag behöver inte stressa upp på morgonen. Men när jag ska till jobbet går det ju knappast att komma mitt på dagen.

• Fru JB

*annika*: Hoppas att du får ett plus! Skriv och berätta hur det gick.

• Fru JB

Grattis *annika*!

Det där med kissnödig känner jag igen, var faktiskt ett av de första symtomen (innan plusset) men jag trodde bara att jag var skengravid. Men icke, är nu i vecka 9. En del dagar är bra, andra mår jag pyton, men vad gör det när man vet varför.

Svar på tråden Gravid?!