• Brud!

Okej att outa IRL-namn?

Du är fortfarande inte outad. Jag överdriver inte om jag läst 30 st inlägg de senaste åren där nån skriver " är du från Blomstermåla och gick i den och den skolan" osv. Och folk hittar varandra och tycker att det är kul. Jag tyckte också det var en kul grej när jag insåg att jag vet vem du är, var du jobbar osv. Inget mer med det. Som sagt, INGEN HAR OUTAT DIG!

• Brud!

Duchess alias har blivit respekterat i allra högsta grad. Ingen har exponerat, outat eller pekat ut nån.

Vi bor i samma stad, har gemensamma bekanta, du känner min präst som ska viga mig plus att du känner en kompis präst till mig osv. Du har skrivit saker av personlig karaktär.

• Brud!

Prästen har inte spridit nån information alls.

• Brud!

Mrs. 170307

Jag har aldrig skrivit Hihi, jag vet vem du är. Ta reda på hur det faktiskt står till innan du uttalar dig. Jag skrev till Duchess att helt OT, så har vi träffats.

Jag vill inte outa min präst.

• Brud!

För att personen är min präst och vi har en förtroende relation. Jag skulle kunna berätta vad som helst för denna person....Får jag inte prata med min präst? Får min präst inte säga vad den personen vill till mig??

Glöm min präst, du har skrivit så otroligt mycket om ditt arbete osv och jag visste ju innan att du skulle gifta dig, så det var faktiskt inte svårt alls....

• Brud!

Jag fattar faktiskt inte hur jag ska kunna göra nåt annat än att beklaga. Jag tycker inte att det är så konstigt att man råkar veta vem nån är.

Även om jag skickar ett mail till Duchess så kommer jag aldrig, över min döda kropp, berätta vad min präst heter.

Om Duchess nu mår så dåligt som hon säger så måste det innebära att hon har funderingar runt sina inlägg här på forumet, som varit rätt vilda emellertid. Det kan jag tyvärr inte göra nåt åt och är inte skyldig till något av det alls.

Jag har inte gjort nåt fel, förrutom då möjligen att säga att vi träffats.

• Brud!

Knäcke,

hon mår inte dåligt för något jag skrivit utan för att det finns prsoner som vet vem hon är i verkliga livet, som hon uttrycker det (IRL). Själv tycker jag att detta forum är i verkliga livet.

var snäll och kontrollera fakta innan du gör inlägg, tack.

• Brud!

Troll-P

Vad är det du skriver? Hotande? Skämtar du med mig? Har du läst hela den tråden???

• Brud!

Henrike

Det är fortfarande ingen som outat henne, avslöjat hennes alias på nätet eller någonting annat. Bara ett enkelt konstaterande. Jag hade aldrig i mitt liv trott att det skulle upplevas som hotande eller obehagligt. Då hade jag naturligtvis aldrig sagt nåt. Jag bara nämnde det spontant, lite för spontant inser jag. Jag menade ju sedan på, hur farligt kan det vara?? Jag undrade om Duchess inte stod för det hon skriver, som jag har upplevt som ganska kontroversiellt emellanåt. Det hela började med en konversation där några trådskrivare skrev att de kräks på en viss tradition, symbolik, egenskap eller person. Därefter tog diskussionen fart huruvudida man uttrycker sig och ska bete sig här. osv osv osv

• Brud!

Fanns ingen egentlig anledning alls. Men absolut inte en tanke på att hon skulle känna sig outad.

Alltså, om man stöter ihop med nån man tror att man känner och sen inser att man gör det, då säger man ofta nåt till personen ifråga.

Jag skulle absolut kunna ringa Duchess och prata om detta, det var tanken från början. Men nu är detta totalt överdrivet och uppförstorat, och jag är starkt orolig över min relation med min präst. Detta har jag förklarat för Duchess, men det tar hon inte hänsyn till. Jag ska ju också gifta mig snart så jag kommer inte att säga nåt till prästen innan bröllopet.

Dessutom har många fått huvudsaken helt o bakfoten, inser jag när jag läser tråden. Många skriver rena felaktigheter. Tråkigt tycker jag att man inte kollar hur det faktiskt står till innnan man skriver nåt.

• Brud!

Henrike

Har du läst den tråden?? Om brudöverlämning?

• Brud!

Suck, vad trött jag blir. Sen jag senast skrev är ni flera stycken som felciterat mig i skrift. Jag har hittat 4 felciteringar så långt. Fler innan dess, svagt och låg nivå tycker jag att det är.

Min präst har inte brytit mot nån tystnadsplikt. Jag har inte outat eller avslöjat nån identitet. Jag vet vem Duchess är och har vetat det ett tag. Jag kan tänka mig att ringa henne efter bröllopet och snacka om detta, men inte nu. Kan ha varit dumt att säga att jag vet vem hon är, men det fanns ingen baktanke alls med det. Vi bor i samma stad, umgås i nästan samma kretsar, min M2bs kompis jobbar på hennes jobb....... Duchess har skrivit väldigt mycket om sig själv under en period, vad hon jobbar med, bor, studerat osv. Inte så svårt att lista ut faktiskt. Min M2b fattade det när jag hintade lite.....

Jag ska INTE ledas in av min far, utan gå in själv.

Jag har inte hymlat med nåt angående Duchess, men jag vill inte säga prästens namn. That´s it! Det är det historien handlar om.

Jag tror inte att det kommer att påverka hennes jobb nånting, faktiskt.

Dessutom vill jag tillägga en sak, någon skrev att jag skrev till Duchess precis i samband med den diskussionen som var relativt het, men så var det inte. jag skrev ett separat inlägg i tråden om det. Så nån skrev att jag skrev, Förresten jag vet var du bor, eller nåt sånt. HELT FEL och otroligt idiotiskt att inte kolla hur det står till först innan man skriver.

Vill bara förtydliga, DETTA KOMMER INTE ATT PÅVERKA DUCHESS ARBETSSITUATION.

• Brud!

Så det innebär att jag inte får förklara mig när folk skriver felaktigheter??

• Brud!

gota

Du är en av dem som tokfelciterat mig, tex.

• Brud!

JennyP

Bra och tack för det.

• Brud!

Dessutom är ju prästen en vän till mig. Det vet jag inte om jag sagt innan. Alla kanske är vänner med sina präster förresten....

• Brud!

Duchess,

jag kommer att skicka dig ett mail när mitt bröllop är överstökat.

Det var aldrig meningen att detta skulle bli så här uppförstorat.

Men som nån annan skrev, det kanske var bra att jag skrev det då tydligen flera vet om vem det är som döljer sig under nicket och det var tydligen jättekänsligt för Duchess. Själv har jag skrivit ut mitt namn i andra trådar. Jag väljer att inte göra det igen då jag blir lite orolig för att Duchess ska ta kontakt med min präst.

Jag har fått mest medhåll i denna tråd, inte för att det spelar nån roll utan det tyder på att det inte skulle skapats nån tråd överhuvudtaget.

Jag lämnar också BT, tack för mig.

• Brud!

Det beror på om man räknar antal inlägg eller antal nick.....

Svar på tråden Okej att outa IRL-namn?