Inlägg från: Karis Annelie |Visa alla inlägg
  • Karis Annelie

Okej att outa IRL-namn?

En riktigt tråkig sak som kan hända när folk påtalar vem man är, är att en tjej som tänkt ha hemligt bröllop blir outad...
    Jag känner till en tjej från min hemstad som ska ha hemlig vigsel. hon nhar lagt ut bilder på sej själv i klänningen på ett annat forum, som att ingen från hennes stad eller henns bekantas bekanta kan råka gå in där? Tänk om nån bara ser att hon är där, ska gifta sej o nästa gång hon ser hennes syster utropar hon "MEN GUUU VA SKOJ ATT DIN SYRRA SKA GIFTA SEJ ATT DU INTE SAGT NÅT?!"
    sånt är SÅ lätt att det händer.
    Nu har ju denna personen satt sej själv i klistret som gått ut med bilder på sej själv, men som i detta fallet när det bara luskats ut ändå, så tycker iaf inte jag det är okej!
    Det finns anledningar till att man inte vill att ens bekanta/jobbkamrater ska veta allt!
    Jag har inget jobb såsom trådstartaren har, där det är extra känsligt, men jag vill kanske ändå inte att nån bekant ska veta allt om mitt velande fram o tebaka vid klänningsval, bukettval, ska jag bjuda min mormor? osv... Det är helt enkelt inte den bästa personligheten som kommer fram i bröllopsplanerartagen..

• Karis Annelie

i mitt fall skulle skräckexemplet vara att nån som känner min mormor vet att jag velat om att ens bjuda henne... snacka familjedrama det skulle starta! Nog för det redan finns drama där men ändå... aija.

• Karis Annelie

det är nog inte så skumt, folk blir till sej i trasorna över bröllop. och kan inte komma på tanken att inte alla vill skrika ut det över hela världen.
    Jag kan också råka göra sånt ibland, råkade säga till en tant på jobbet att en tjej var gravid t.ex. jag trodde hon redan sagt det, men så var det inte... inte bra! men det är så lätt så lätt!
    Däremot är det INTE okej!!! som jag skrev tidigare.

Svar på tråden Okej att outa IRL-namn?