• pickolina

Okej att outa IRL-namn?

Alltså.. Man kan tycka vad man vill men faktum är väl ändå att prästen inte alls brutit någon form av tystnadsplikt(?) och ingen har egentligen outat Duchess. Tja prästen skvallrade för sin vän vem Duchess är, men så länge hon inte brutit sin tystnadsplikt så är det ett samtal mellan vänner. Sånt som sker hela tiden och det kan man inte förbjuda. Uppenbarligen har inte Duchess varit så hemlig som hon trott. Det kan ingen annan klandras för. Om prästen dock bröt tystnadsplikten så är det en helt annan femma, för det är olagligt.

Jag förstår att obehag kan uppstå men det är en risk man tar på forum och om folk listat ut vem man är så har man uppenbarligen inte varit "hemlig" nog och ingen annan än en själv kan lastas för det.

Då kan man antingen sluta skriva på forum eller se till att vara lite mer diskret i framtiden. Vilket man kan göra under nytt alias om man så skulle vilja.

• pickolina

Men eftersom en "situation" uppstått så måste jag även säga att det är dåligt (enligt min åsikt) att inte vilja reda ut situationen med Duchess. Det är respektlöst tycker jag.

• pickolina

Duchess - Jag förstår din reaktion och jag tycker att det är extremt dåligt av inblandade att först skriva en massa saker så att en "situation" uppstår och sedan inte vara villig att reda ut den ordentligt.

• pickolina

Duchess - Hoppas du får reda på vem personen ifråga är, så du kan reda ut situationen. Oavsett vem som gjort fel eller ej, så är det respektlöst av motparten att inte reda ut situationen. För "rätt" eller "fel" så har ju detta skapat obehag för dig och det måste man ju respektera tycker jag.

Som sagt, jag tycker egentligen inte att "brud" eller prästen gjorde något fel, men när dom nu vet hur du känner och att det faktiskt kan ställa till med problem för dig så är det väldigt dåligt att inte reda ut det. Det tycker jag är FEL utan några som helst tvivel.

Hoppas det löser sig! Vore trist annars.

• pickolina

Brud! - Vill säga en sak till dig, om du nu är kvar.. Inte för att_jag_betyder något i situationen men ändå. Jag förstår att du inte tycker att du gjort något fel, men oavsett så har det skapat obehag för personen ifråga. Vore det då inte läge att be om ursäkt för det och reda ut det hela, på riktigt?

• pickolina

Mrs*N* 18/8 - Fast det är väl ändå oviktigt! Om TS nu har det så har hon det och det måste man väl respektera?

• pickolina

Fast till Duchess försvar där.. Jag har oxå föreslagit att byta nick, men har man varit här ett tag så är det lätt att bli igenkänd ändå. På sättet man skriver och vilka åsikter man har.. Så det är inte så lätt alla gånger det heller.

• pickolina

Duchess - Tråkigt! -Lycka till med det stundande bröllopet och allt annat.. :)

Svar på tråden Okej att outa IRL-namn?