• 8108

Augustilistan 2008

Nu har jag hittat hit

Då kan jag passa på om att be om hjälp med färgtemat...

Frågade sambon igår om han hade något förslag och han tyckte att vi skulle ha med någon form av grönt...

Jag gillar gammelrosa och benvitt och det kan ju vara fint ihop med en mild grön färg men samtidigt är jag rädd att det ska bli för gulligt... jag är även kär i starka färger som cerise och klarorange..

någon som har tips eller som har bra länkar?

• 8108

Vi tänkte oxå "bara" ha öl, vin, cider och avec till kaffet (och skumpan förståss)

Men av dessa drycker kommer det finnas obegränsat så ingen riskerar att bli torrlagd

• 8108

Hallåj tjejer!

Jag hittade ett ganska fint och vääldigt billigt tyg idag och funderar på att köpa det för att ha som duk, men hur mycket tror ni jag behöver?

Vi kommer att ha ett honnörsbord med 10 pers på och sen fyra tungpor med ca 14 pers på varje...

Tyget kostade bara 9kr m till på sön så det gör inget om jag köper på mig för mktt iofsig (kostar annars 69kr m) men vad skulle ni gissa på?

• 8108

Jag köpte tyg!

Det blev 60m, säkert minst 15m för mycket men de låg i rullar a' 30m och det verkade lättare att köpa hela rullar än att mäta och klippa Som tur e är de färdigfållade så jag behöver inte pyssla med något sånt heller 8)

Försökte få tag i "vår" festlokal nyss men de svarar inte och jag har inte fått svar på mailet heller ännu...

Hur många gäster ska ni ha?
    Vår "gästlista" är uppe i 68namn just nu fast då har vi iofsig 4st som just nu är singlar och så har vi ändå skrivit +1 för säkerhetsskull... bättre att räkna fyra för mycket än för lite känns det som

• 8108

Vilka fina klänningar!

Anna_sol jag gillade bägge men den sista tyckte jag var finast

Själv måste jag bli "smal" innan jag kan ge mig ut och prova klänningar (är höggravid och ska ha barn om ca tre veckor ) jag kommer nog att beställa en kina-klänning men har fastnat för sååå många olika modeller att jag måste ut och prova lite för att få ett bättre hum om vad jag passar i...

När jag inte är gravid är jag väldigt smal upptil men med en lite större rumpa och lår (klassisk päronkropp m.a.o.)
    vad tror ni passar bäst då?

• 8108

Aug 08-
    Håller tummarna!!

Jag ska ut och titta på "vårat" ställe idag! Det har kännts såå rätt men nu när jag pratade med dem igår sa de att vi inte får tillgång till lokalen förrän 22.30 kvällen innan...

tidigare har vi hört att vi skulle ha den från eftermiddagen så nu känns det inte lika kul längre
    Dessutom sa han att musiken ska stängas av vid 24.00 vilket inte alls stämmer medden uppfattning vi fått tidigare...

Så om någon har ett tips på ett BILLIGT (max 4-5000 i lokalhyra) där man får ta med egen mat och dryck samt rymmer 70-75pers så blir jag väldigt tacksam! 8)

• 8108

Nope andra Stora lilltjejen blir två i augusti

• 8108

aug08 GRATTIS!!!!!!

Virvel- ja det lär bli mycket i början men förhoppningsvis kommer de att ha mycket glädje av varandra sedan... hur lång tid tog det innan din äldsta glömt att h*n var själv?
    Min tjej är helt torr, även nattetid sen några veckor tillbaks å nu e jag lite orolig för att hon ska bli blöjbarn igen bara för att bebisen kommer ha blöja... men det är väl rätt vanligt att det blir så gissar jag..

När jag var och tittade på lokalen idag så kändes det bättre igen! Musiken behöver inte stängas av helt men ljudnivån ska sänkas...typ... Men det ligger inga bostadshus i direkt anknytning till själva lokalen så vi behöver förmodligen inte sänka alltför mycket hoppas jag! Sen sa han att det kan hända att vi kan få tillgång till lokalen tidigare iaf, och annars får det lösa sig iaf...

• 8108

men vi ska titta på en annan på tors

Vi vill helst att den inte ska ligga alltför långt ut.. max 20-25min med bil från centralen. Vi har hittat ett jättefint ställe i Tyresö (visserligen nära 25min gränsen ) men det var självklart uppbokat Attans att vi inte började planera för ett halvår sedan!

Svar på tråden Augustilistan 2008