• 8108

Augustilistan 2008

Virvel- Jättefin klänning!!!

Anna_Sol du har möjligtvis ingen länk till näbbklänningen

Vi ska nog ha buffé tror jag.. lite hemlagat blandat med lite caterat. Men jag har ju fördelen att känna många duktiga kockar och bland dem tre med egna cateringfirmor (har jobbat länge i rest. branschen) så mot slutet av min mammaledighet kommer vi nog utbyta tjänster

• 8108

Nu har vi kollat på den andra lokalen oxå men bestämt oss för att boka den som vi först hade siktet inställt på..

Nu gäller det bara att hoppas på att gillet flyttar sina dansträffar till en annan kväll än torsdagskvällar så att vi kan få tillgång till lokalen redan tidigare på torsdagskvällen!

Jag har redan köpt på mig bestick, vattenglas och kaffekoppar för 85pers (tog i lite) men nu visade det sig att lokalen hade allt sånt... Jag som trodde att jag var smart när jag hittade allt på rea ska leta lite om jag kan hitta kvittot för då lämnar jag nog tillbaks det.. IKEA har ju tre månaders öppet köp!

Fast å andra sidan blir det dop för bebis i höst och vi har svårt att hålla nere gästlistan även där (när dottern döptes var det 45gäster) och ingen av oss har fyllt trettio än... och sen ska man väl fylla 40... och 50... 8)

• 8108

Anna_Sol Vad gulligt att det är NI som ska gifta er :-P Hur gammal är lilljäntan?

• 8108

Kom precis på att OS pågår för fullt i Augusti nästa år... gah hoppas att det inte är värsta "finaldagen" när vi gifter oss

Kommer ihåg att jag läste härinne om bröllop som hölls under "viktiga" fotbollsmatcher i VM-slutspelet 2006 och hur merparten av de manliga bröllopsgästerna hade suttit som på nålar under hela miagen och sprungit ut för att kolla mobilen, radion etc etc...

vilken mardröm

• 8108

miagen är detsamma som middagen

• 8108

Fotbolls EM går i Juni så våra bröllop krockar iaf inte med det

• 8108

Haha snart har jag skrivit en hel trådsida bara om detta. Men tanken slog mig precis och jag blev såå nojig, men nu har jag hittat OS-Schemat och våran dag är det "bara" invigning på och den lär väl inte vara så viktigt för gästerna att de inte kan fokusera på bröllopet!

en.beijing2008.cn/cptvenues/schedule/

• 8108

Jag är oxå sportig till tusen och tittar på nästan allt men jag håller med aug08 OS invigningen är det enda i sportväg som jag inte behöver se direkt utan kan titta på dagen efter eller i värsta fall missa helt och sen se "den ihopklippta" versionen och så vet jag att de flesta i min omgivning resonerar så jag är glad att det "bara" är invigningen som krockar

• 8108

Hej hej!

Nyss hemkommen från sommarstugan och jag märker att jag har en hel del sidor att läsa ikapp

Ska göra det nu..

• 8108

Vi var och småspanade lite bland herrkläder idag och ALLA försäljare sa att vi var ute på tok för tidigt... Hade det varit mig vi letat kläder till tror jag inte att deras rektioner varit densamma.. knasigt varför får man inte börja kolla på kläder till den blivande mannen i god tid?

Själv sitter jag här med lite små värkar så jag tror att det blir bebis inom 2-3 dygn

• 8108

LÅNGT

Bråttom ut hade hon lilla Ellen! Vi hann bara till parkeringsplatsen på Danderyds sjukhus och där föddes hon mot en främmande kvinnas bil... Min förra förlossning gick snabbt men denna gick verkligen i rekordfart!

Strax efter att jag skrev mitt förra inlägg så tog jag två alvedon och gick och lade mig och då stannade värkarna av sen var vi i stan och på djurgårn hela dagen och fikade på underbara Rosendals trädgårdscafé och hann med att kika lite mer på kläder till min M2B på
    Östermalms Smoking & Frackuthyrning.

Sen skulle vi äta hemma hos svärisarna men då kände jag på mig att det eventuellt var något på G. Jag hade småvärkar igen men inget allvarligare än så, vi beslöt oss för att skippa middagen men lämna kvar storasyster där och åka hem för att vila och packa BB väskan. Detta var vid 17 tiden på kvällen igår... 17.20 fick jag riktiga värkar men inte jätteonda, halv ringde vi in och förberedde dem på BB Stockholm 17.50 parkerade vi bilen lååångt ifrån och började knata (hittade inte riktigt, trodde ingången var vid stora entrén) nu kom första krystvärken och detta uppmärksammades av en ängel till kvinna som stannade sin bil, hjälpte mig in och körde mot förlossningen. Min M2B ringde och bad dem komma ner och möta vid dörren 2a krystvärken kom i kvinnans bil och halva huvudet var ute. dörren slets upp och utanför stod 2barnmorskor och 4 uskor precis då kom nästa krystvärk och Ellen var ute... 47cm lång 2920g och 33,5 i hattmått

Vi mår jättebra nu och det är mycket tack vare den underbara kvinnan som hjälpte oss!! Vilken hjältinna!!

Jag var ganska chockad under natten-det kändes som jag missade förlossningen... men nu har chocken lagt sig och jag njuuuter!

Förlåt att det blev långt!

• 8108

GME76 Vilket bra pris!!

Hoffsan- Jag försöker oxå handla lite i taget och sprida ut kostnaderna... Svider ju inte lika hårt i plånboken då!
    men jag blev visst lite för ivrig när jag handlade glas, porslin och bestick (på rean) för det visade sig att festlokalen redan hade allt sånt Tur att IKEA har tre månaders öppet köp

• 8108

Ms K

hur gör ni sedan? Självkostnadspris i baren eller "Sponsrar" ni sedan lite grann? Dvs förskottsbetalar en viss del så att gästerna sedan kan köpa vin/öl för typ 30-40kr glaset?

Jag tycker att det är helt OK med betalbar, bara alla gäster är ordentligt informerade o det innan. Men jag tycker att det kan vara värt att betala lite extra för att glaspriserna sedan ska bli billigare.

• 8108

FÖRLÅT min inlägg om alkoholpriser var ju menat till VIRVEL inte till Ms K :-O

skyller på amningshjärna 8)

• 8108

Madeleene
    SKickar en stor kram till dig och hoppas att du börjar må bättre snart!!

Virvel
    så länge ni informerar gästerna om att det är betalbar efteråt så tycker jag inte att det är snålt! Dock jobbade jag får några år sedan på ett bröllop där det inte hade informerats och där stället dessutom inte tog kort så då var det många snopna miner... Kolla att stället i fråga accepterar kortbealning!

• 8108

Vi kommer nog förmodligen skicka ut en liten save-the-date notering i samband med att vi skickar ut våra kombinerade "tack_för_doppresenten_/_julkort"

Sen skickar vi ut den riktiga inbjudan i slutet av mars!

Folk planerar ju sina semestrar tidigt och har man dessutom många gäster som bor på annan ort så är det ju viktigt att folk får veta "i tid"

Svar på tråden Augustilistan 2008