LÅNGT
Bråttom ut hade hon lilla Ellen! Vi hann bara till parkeringsplatsen på Danderyds sjukhus och där föddes hon mot en främmande kvinnas bil... Min förra förlossning gick snabbt men denna gick verkligen i rekordfart!
Strax efter att jag skrev mitt förra inlägg så tog jag två alvedon och gick och lade mig och då stannade värkarna av sen var vi i stan och på djurgårn hela dagen och fikade på underbara Rosendals trädgårdscafé och hann med att kika lite mer på kläder till min M2B på
Östermalms Smoking & Frackuthyrning.
Sen skulle vi äta hemma hos svärisarna men då kände jag på mig att det eventuellt var något på G. Jag hade småvärkar igen men inget allvarligare än så, vi beslöt oss för att skippa middagen men lämna kvar storasyster där och åka hem för att vila och packa BB väskan. Detta var vid 17 tiden på kvällen igår... 17.20 fick jag riktiga värkar men inte jätteonda, halv ringde vi in och förberedde dem på BB Stockholm 17.50 parkerade vi bilen lååångt ifrån och började knata (hittade inte riktigt, trodde ingången var vid stora entrén) nu kom första krystvärken och detta uppmärksammades av en ängel till kvinna som stannade sin bil, hjälpte mig in och körde mot förlossningen. Min M2B ringde och bad dem komma ner och möta vid dörren 2a krystvärken kom i kvinnans bil och halva huvudet var ute. dörren slets upp och utanför stod 2barnmorskor och 4 uskor precis då kom nästa krystvärk och Ellen var ute... 47cm lång 2920g och 33,5 i hattmått
Vi mår jättebra nu och det är mycket tack vare den underbara kvinnan som hjälpte oss!! Vilken hjältinna!!
Jag var ganska chockad under natten-det kändes som jag missade förlossningen... men nu har chocken lagt sig och jag njuuuter!
Förlåt att det blev långt!