Inlägg från: aug08 |Visa alla inlägg
  • aug08

Augustilistan 2008

Skriver här också om vi nu fortsätter här:)

kluddan: Aha, då förstår jag. Ja utan mat och tårta (och om vi inte räknar med resa) är vi nere på kanske 30.000. Vi funderar också fram och tillbaks på att spara in på saker men samtidigt är det här en "en-gång-i-livet-upplevelse" och vi vet inte om vi vill spara på saker som betyder att vi måste engagera oss eller andra. Men vi funderar också, har en far som är en superb fotograf så där kan vi ju spara en del. Musiken är jag osäker på dock... Ja, tur att det är ett tag kvar att fundera;)

• aug08

Hej tjejer!

Börjar med frågan...

...ang. fägtema så låter ju grönt, rosa och vitt superfint. Speciellt gammelrosa och grönt tror jag blir jättefint. Grönt är ju som jag sagt tidigare så himla bra för det finns ju så många nyanser av grönt som kan kombineras:)

Idag pratade vi med kyrkan som sa att imorgon ska vi få reda på om vi får "vår" kyrka, annars har vi vårt andraval prel.bokat. Mig spelar det ingen roll faktiskt, det är karln som vill ha den ena extra mycket så vi hoppas ju på den.

Fick ett mail från en av de två eventuella festlokalerna och de kan ordna mat, servering, dukning, städning och lokalhyra för ett bra pris (ca 12000 för 55 personer) men hur göra med alkohol?? Vi har tänkt bjuda på vin/öl till maten kanske tre glas samt avec, visst måste detta löna sig at tköpa själva? På systemet där jag vet att man får lämna tillbaks det som inte går åt... Sedan har vi tänkt att gästerna får köpa öl och vin i baren, kanske skippa sprit helt, tankar om det???

• aug08

Emkalo: Det är nästan det vi gör;) flyr till haparanda alltså. Allt norr om Uppsala är Norrland för mig och karln är från just Norrland. Men jag blev också glatt överraskad över priset hade budgeterat på det dubbla. Alkohol tillkommer ju förstås men vi har enats om att endast erbjuda vin, öl och cider och det får de handla själva i baren som stället har. Vi bjuder som sagt på 3 glas vin eller öl till maten och avec till kaffet, that´s it!

• aug08

Kom på en sak till (vet inte om jag skrivit det tidigare, komemr ju inte ihåg allt...) men blivande är svärmor är utbildad florist så vi ska bara köpa grundblommorna och sen ska hon fixa buketten, OM hon vill vilket jag inte tvivlar på att hon vill... Känns helt underbart att få en personligt gjord bukett av henne och dessutom till kanske en fjärdedel av priset (speciellt eftersom jag inte är så superintresserad av att ha en skitdyr bukett som används typ några timmar). Vår budget på 100.000 kommer nog inte att stämma i slutändan utan minska rätt duktigt, SKöNT!

• aug08

Madeleene: Grattis, va kul att du fått ja drömbröllopet närmar sig:)

soon to be mrs O: Såklart du får, välkommen! När blir det?

Inget telefonsamtal från kyrkan idag, hon som lovat:( Ja ja, har de inte ringt imorgon så ska karln ringa igen på torsdag så att vi verkligen får boka...

Sov gott alla!

• aug08

Hej tjejer!

Oj va ni skriver, tog ett tag att plöja igenom:) Fortfarande inget svar från kyrkan, fattar inte vad som dröjer. Sambon ska ringa imorgon igen för att se vad som händer, vilken festlokal vi ska boka är ju beroende av vilken kyrka det blir och vi behöver nog boka festlokalen snart...

Hur går det nu för er andra? anna_sol hade bokat såg ja, grattis så kul:)

Angående klänningen tror jag inte min m2b ska få se heller förrän vi står där vi altaret, mer spännande så;) Funderar ju på att ha ett vinrött band på klänningen och har nu kommit på att en vinröd bröllopsväska får det nog bli också, en liten påse eller nå´t... Igår såg jag bröllopstidningar i butiken men har bestämt mig för att vänta med att köpa tills det har passerat "ett-års-gränsen" kvar till bröllopsdagen. Ska bli så kul att få bläddra i dessa tidningar jag bara drömt om att få titta i tidigare...

• aug08

virvel: Jag vet, stod med tidningen i handen igår och kände på den massor men stålsatte mig. Läste sedan att nästa nummer av just den tidningen (tror det var bröllopstidningen) kommer ut den 25e september, då jäklar ska här lusläsas;)

Visst känns det mer speciellt om m2b inte ser klänningen innan, lite så där gammaldags romantiskt liksom...

• aug08

JAAAAAA, vi fick kyrkan som vi ville så nu har vi bokat kyrkan 080808 och det känns så häftigt, spännande och roligt. Nu ska jag bara kolla om vi kan få boka festlokalen också, tror dessvärre att den redan är bokad då två brudpar redan bokat in sig den dagen fast andra tider i kyrkan. Snacka om populär kyrka och populärt datum...

• aug08

God lördagmorgon tjejer!

Välkomna nya anhängare, så kul att vi blir fler och fler:)

Jag har ju min klänning klar redan, ska ha min mammas otroligt vackra klänning som hon gifte sig i 1977. Hon sydde den själv till sitt bröllop och nu ska hon få göra de små ändringar som behövs (min mamma var smal som en sticka så jag får inte riktigt plats trots att jag är liten och smal). Hon ska även få sy min systers tärnklänning och min brudväska, OM hon vill, har inte frågat än eftersom allt är hemligt ett tag till...

Angående festlokal så har vi bokat den som ligger i anslutning till kyrkan men vi vet inte om vi vill ha den. Den är ursöt och gammal men ganska liten. Vi ska kolla på några fler när vi åker upp så vi kan bestämma helt. Årerkommer då med bilder och länkar...

Hoffsan: Vi är väl lite galna allihop men jag tycker du gjorde helt RÄTT! Hittar min "sin klänning" är det ju ingen mening att vänta, grattis också, det är stort att köpa klänning (och skänt att ha det avklarat liksom...)

Ha en bra dag alla blivande brudar!

• aug08

Hoffsan: Klänningen är underbar, du kommer att stråla på den stora dagen:)

Vi har hittat en annan festlokal än den vi bokat som vi VERKLIGEN vill ha! Ska ringa dit på måndag och håller nu tummarna stenhårt för att ingen hunnit före med att boka dem. Hoppas, hoppas, hoppas...

Svar på tråden Augustilistan 2008