Inlägg från: aug08 |Visa alla inlägg
  • aug08

Augustilistan 2008

Anna_sol: Den sista var ju helt underbar, den första lite enklare men minst lika fin...

8108: Jag skulle satsa på typ a-linje med tight upptill men stor kjol, rak, som inte smiter åt. På så sätt klär du ju bort lår och rumpa.

Vi försökte ringa feststället som vi vill ha igår men inget svar, så himla populärt... Ska försöka ringa idag igen, så håll tummarna för mig:)

• aug08

JAAAAAA, vi fick stället också så nu känns allt så himla bra. Det är som bäddat för en perfekt bröllopsdag. Som
    sagt MYCKET dyrare än vi tänkt men nu ordnar de med allt. De ville att vi skulle ses snart för att diskutera meny mm och sedan ses man några gånger längre fram för att stämma av så att våra önskemål tillgodoses. De var så hjälpsamma och poängterade att allt går att ordna, det är vår fest och de gör vad vi vill. De ordnar inte bara mat och dryck utan dukning, alla blommor, bröllopstårta (efter våra önskemål), servering, städning mm. Vi får ha festen till klockan 2, vilket känns helt lagom för oss. Vi ska även ha godisbuffé till festen. De fixar också bar med exakt vilka drinkar och drycker vi vill ha. ÅHHHH jag är så glad:)

• aug08

Så, slut på egonilägget;)

8108: Va trist, låter ju som ni fått lite dubbla budskap. Hoppas ni hittar nå´t, tyvärr vet jag inget då vi, trots att vi bor i Stockholm, ska gifta oss norrut... Hör eller ser jag något skriker jag till!

• aug08

Kikar in och säger Go´ kväll!

Virvel: Smög in och tittade på klänningen din, heeeelt underbar. Va kul att du hittade en du trivs i, det är så himla viktigt, den ska ju sitta på några timmar;)

Ni andra, fattat några beslut? Några nya/ändrade planer? Vi diskuterar fortfarande buffé vs. tre-rätter, båda har ju sina för- och nackdelar. Får se om offerten avgör...

Vi åker på semester ett tag nu så jag önskar alla några goa veckor. Jag kikar nog in här lite då och nu men man vet aldrig hur ofta.

Ha det gott alla tjejer:)

• aug08

Hej tjejer!

Kikar in en snabbis men det verkar inte hända så mycket, inga nya stora beslut eller bokningar/inköp menar jag då. Idag är det ju exakt 13 månader kvar...

Såg att det var OS-invigning som sagt den 8/8 nästa år. Är själv sportig till tusen och tittar på det mesta men är glad över att det "bara" är invigning, det enda under ett os/vm/em som man, enligt min mening, kan titta på dagen efter så jag kör nog på Madeleenes linje och spelar in... Här regnar det för fullt, inte alls kul men det ger ju lite tid till att surfa runt på bt lite innan vi beger oss på nästa semestertripp.

Må så gott alla:)

• aug08

8108: Precis min tanke...

Och jag ser när jag läser mitt inlägg att det blev lite luddigt, är så ivrig ibland. Det är 13 månader kvar för oss idag skulle det stå och inte i samma mening men det förstod ni kanske;) Tänk om en månad börjar min "riktiga" nedräkning när det bara är ett år kvar, ett litet "delmål", hi hi...

• aug08

jenko: Vet inte om jag sagt hej och välkommen men välkommen är du... Vi har bokat kyrka och festlokal, min klänning finns (min mammas egensydda som hon hade 1977 på sitt bröllop) men ska dock justeras lite, har inhandlat "Bröllopsboken" (tror jag den heter, en gästbok), har kontaktat bussfirma som ska ta gästerna från kyrkan till festplats, har planerat men inte inhandlat presenter till tärna, marsalker, toastmaster och toastmadame (som inte är tillfrågade eftersom allt är hemligt men vi hoppas ju på ja). Det är väl det vi har gjort och snart är det bara året kvar för oss, vi gifter oss 080808. Ni då???

• aug08

jenko: Den boken vi köpt är en gästbok fast istället för att gästerna får skriva själva så finns det färdiga blad, ungefär som "Mina vänner" som fanns när man var liten. Både fin och jätterolig, så himla mycket roligare än en vanlig gästbok där alla skriver något krystat för att fantasin tryter. Tycker vi alltså, så den kan varmt rekomenderas...

• aug08

virvel: Halsbandet var super och kommer vara så fint till din klänning tror jag:)

anna_sol: va kul att det känns rätt och verkar gå bra med bygget:)

Lakrisbat: Åhhhh va mysigt med en hundvalp. Vi har massa katter vi och har pratat om en liten hund också (älskar djur). Tyvärr så passar det inte riktigt in i våra liv men de är ju såååå söta. Vad blir det för ras?

Här blir det mycket surfande idag, sambon ligger hemma och är sjuk. Han har så hög feber att jag inte riktigt vågar lämna honom. Ska dock sticka iväg till gymmet en snabbis snart, hoppas han sover mest då...

Vi skulle ju egentligen ha åkt till norrland och jag skulle äntligen få se "vår" kyrka. Det är bara sambon som sett den och valt den. Men men, det får bli en annan gång, sjukdom rår man ju liksom inte över...

• aug08

Hej tjejer!

Här var det tomt, semestertider???

En tanke: Vi har nog bestämt oss nu för att han 3-rätters ochi nte buffé MEN jag tycker det är vansinne med 3-rätter OCH tårta. Så nu tänker vi så här. Vi kör på förrät, varmrätt och sedan bröllopstårtan som dessert (den ska ju ändå vara den absolut godaste tårtan;)). Sedan kommer det att finnas godis/snacks hela kvällen och troligtvis serverar vi typ snittar till fördrinken. Känns så himla kaka på kaka, bokstavligt talat, att äta både förrät och tårta. Eller hur tänker ni??

• aug08

bridesilly: Precis vår tanke;) Tack för tanken...

• aug08

8108: GRATTIS!!! Va häfigt och vilket fint namn:)

Här blir det en snabbtitt, dock inget nytt på fronten. Har köpt underkläder till dagen D så det är ytterliggare en sak att pricka av på listan, men det kanske jag redan har skrivit... Minnet är inte vad det borde vara alla gånger!

Snart är det bara ett år kvar för oss. Eller snart och snart men det känns på något skumt sätt som om det närmar sig, hi hi....

Ha det gott i sommarvärmen som förhoppningsvis fortsätter...

• aug08

Vi gifter oss 080808 kl 15.00, som "vanligt" alltså. Vi gifter oss inte i vår hemstad så gästerna måste ta semester ändå för resan och vi har tänkt skicka ut inbjudningarna tidigt så att alla kan ta/få semester...

• aug08

Hej tjejer!

Kikar in lite då och då men inte så mycket här hemma på bröllopsfronten... En fråga som vi funderat på, vem ordnar solist?? Jag förstår att man kan ta dit en egen om man känner någon eller så men finns det tillgång till solister vi akrkan tro??

• aug08

Heeeeej!

Idag ordnade en tekniker vårt internet, har varit utan i evigheter och känner mig lite avskuren från omgivningarna... Orkar inte läsa igenom allt ni skrivit just nu så jag hoppar rätt in:)

Vi hade en budget på 100.000 inklusive resa på 30.000. Så 70.000 till bröllopet som kommer att vara för ca 50-55 personer. Vi kommer nog inte komma upp i det, låter ju helt knasigt, men hur vi än slänger ut pengar så hamnar vi på 60.000 (nåväl, inte slänger kanske men vi har inte snålat men vill inte heller för den delen ha onädiga saker bara "för att"). Budgeten är numer 60.000 för bröllopet. Vet inte om vi får någon hjälp, har inte berättat för någon ännu. Väntar ju fortfarande på mitt riktiga frieri från karln:)

Ser att ni pratar om sång i kyrkan, hur ordnas det? Ordnar vi det eller finns det solister som kyrkan kan rekommendera? Vi känenr ingen som sjunger så det blir lite svårare...

Jaha, fredag och helg. Hoppas på bra väder och massa lugn och ro. Ha en trevlig helg tjejer!

Svar på tråden Augustilistan 2008