Inlägg från: Madeleene |Visa alla inlägg
  • Madeleene

Augustilistan 2008

Hallå! Har jobbat en del nu och har inte orkat läsa igen ännu. Ska ta och göra det. Men jag måste bara få berätta att nu har vi reserverat väst, kortare slips (vad de nu heter igen) och så en skjorta där det är flikar på. Så nu ligger det och väntar också.

Hur är det med alla?

• Madeleene

Heeeej! Måste bara vråla ur min glädje. Nu har de tre nämnderna godkänt att vi är där (min m2bs mor och hennes man) har sagt ja till att vi får vara i stugan för både vigsel och festen.

• Madeleene

Emkalo: Inte är du någon tråddödare. Vilken lokal vill ni helst ha? Semester är semester då ska man ta det lugnt och dricka en eller två glas vin/öl/cider (vad man nu dricker). Du får hänga här fast du flyttar bröllopet till september, tror inte att de andra tjejerna säger något om det.

• Madeleene

Emkalo: Tycker ni kan fundera på vad ni vill när ni är där nere. För att känna efter ordentligt. Håller tummarna för er att ni får det stället ni vill vara på. Åh skönt att åka utomlands, lite avis på dig allt. Sant planering är så mycket roligare. I sommar ska vi båda jobba (vi pluggar ju på vår och höst), sedan åker vi iväg ca 1 vecka till Göteborg för att hämta hem vår bil. Har du tre eller fyra veckor semester?

• Madeleene

Emkalo: Jo precis, alla vill ha semester. Bättre att fundera lite på vad man vill ha under tiden man är ledig.

Åh härligt att få ha en lägenhet där nere. Riktigt avis måste jag säga att jag blir.

Japp, jag pluggar till hälsopedagog och har precis börjat så jag har tre till fyra härliga år framför mig inom högskolans värld. Jaså, vad pluggade du till? Åh denna semester måste kännas extra skön för dig nu. Mm snart så.

Köpt och köpt vet jag inte, fått mer. Min m2b bror gav min m2b sin gamla bil för han och hans familj köpt en ny. Så sambon kommer ta körkort här i sommar. Så bilen var en liten pusch på att han skulle ta körkortet någon gång. Åh får gratulera till körkortet. Vi bor så bra så vi inte behöver, men när man storhandlar och vill åka hälsa på föräldrar/svär föräldrar (ca 10 mil bort), så är det skönt med bil. Den skall inte användas ofta men ibland så.

Okej, har ni funderat på att flytta ut längre eller?

• Madeleene

Emkalo: Haft en trevlig lunch? Åh hoppas ni får en underbar tid där nere nu om det är sista gången (annars en underbar tid ändå om det ändå är inte är sista gången). Nä men det förstår jag att hon inte orkar släppa på fram och tillbaka, det är ju tungt.

Åh hej och hå det var ingen dålig utbildning du hade. Du måste ha pluggat länge. Oja, studietiden ger väldigt mycket och det är intressant. Hehe ja just det, det var ju detta med lön under tiden man pluggade. Det hade ju varit UNDERBART.

Nä då behöver ni ju ingen bil just nu när ni bor så i Sthlm. Oj, ja det var en stor etta det. Ja det tåls ju att tänka på om man vill bo i hus eller har nära till allt. Jag kommer aldrig få hus jag. Får nöja mig med radhus, något med hus i ordet det är ju något.

Det vore väl något om han fick jobb där din m2b, eller? Du hittar ju säkert något jobb där med din utbildning, tror inte jag skulle vara några problem.

Nä, jag bor inte i Sthlm, skulle jag göra det skulle jag bara virra bort mig. Har nog varit där fyra eller fem gånger på mina 24 år. Stor stad med mycket folk, är inget för mig. Jag bor i Gävle området och trivs riktigt bra här. Skulle aldrig kunna tänka mig att flytta om det inte var för att vi båda hade fått jobb någon annanstans.

• Madeleene

Emkalo: Hur går det annars med planeringen inför bröllopet då? Ser att ni gifter er 8 dagar efter oss (om det blir den dagen).

• Madeleene

Emkalo: *skrattar* hehe ja det brukar vara så när man är i den åldern. Åh vad snäll dem var som släppte av er. Det skulle de nog inte göra idag.

Okej, vilken tur att din m2b vill ha hus. Min vill inte han. Han säger det om jag vill ha hus får jag gifta mig med någon annan. Så jag nöjer mig glatt med ett radhus. Åh vad snäll du är Emkalo som ger mig ett hus när du har ett extra över.

BAKÅT?! Det har jag aldrig hört tidigare. Ja på filmer har man ju sett fyra, fem stycken. Finast tycker jag är en var eller max två var, min personliga åsikt. Fast ni kan ju ha någon näbb, det är ju inte samma sak.

Vi har kommit rätt bra. Jag har bröllops klänningen klar (beställs i december), skor är klart, inbjudningskortet är klar nu ska bara fler göras, maten är bestämd, m2bs väst, kortare slipsen (pastrong tror jag dem heter) och skjortan är bokade, ring vet jag vilket jag vill ha, tårtan vet vi vart vi ska köpa den, håret\sminket vet vi också. Det ända vi väntar på är det exakta datumet, som vi får i februari/mars nästa år.

• Madeleene

Anna_Sol: Åh så roligt för er, grattis.

• Madeleene

Emkalo: Oj, stackars tågvärd som måste ha blivit paffa att se er på tåget. Okej, vilken tur att din mamma aldrig märkte något. Kanske inte värt att säga något heller.. *fnissar* Skönt att det gick bra.

Nja allt är väl inte klart, ska börja titta på vigsel och festprogrammet och sedan så väntar vi som sagt på datumet. Det är det som gör mig stressad att vi inte får datumet förens i februari\mars nästa år. Fast vi har ju preliminärt bokat 080808.

Min m2b kommer att ha en vanlig fin kostym och så kommer vi sätta dit en skjorta från en smoking, så blir det en ivory färg på västen och en mörkare ivory på pastrongen. Jo, jag har bilder på klänningen. Om du går in på www.nixa.se så går du på modell sök 427. Där ser du den, väldigt missvisande är den. Har du msn/mail adress så kan du få se en privat bild.

Svar på tråden Augustilistan 2008