Inlägg från: Madeleene |Visa alla inlägg
  • Madeleene

Augustilistan 2008

Emkalo: Kvinnan på bilden ser gravid ut. Den är åtsittande till midjan och sedan blir det en klocka, men inget släp vilket kan vara bra då vi gifter oss på en vall. Okej, så mailar jag över den bilden. Fast den sitter inte på, utan jag tog kort på broderierna och ljuset blev gult för det var ljust där jag tog kortet.

Ja gå iväg och prata med någon som kan det där, så blir det kanon bra. Fast ett tips är att du har lite koll på din klänning. Här i området ligger den på 3000 och uppåt. Min går på ca 3000 kr.

Musik kommer den traditionella CD-spelaren stå för och vi kommer göra mycket blandade skivor. Vi kommer ha tjälknöl med potatisgratäng och en enkel grönsallad. Sedan blir det tårta med något gott till, med kaffe och sånt.

Vi kommer ju gifta oss ute vid en stuga och vatten. Så det kommer bli mycket enkelt.

Hur ska ni ha det med mat? Buffé eller tre-rätters?

• Madeleene

Emkalo: Du bör ha mail...

• Madeleene

Emkalo: tack, den är vacker. Jag ÄLSKAR den. Mm det är konstigt hon måste typ stå och puta med magen eller nå sånt. Nej min m2b har inte sett klänningen innan och han skall inte se den heller. Han skall få se allt på en och samma gång.

Det är sant det är ju inte samma sak som att se hela kitet men jag har lovat mig själv attt försöka hålla den hemlig. Ja du gör ju det som passar dig bäst. Har en kompis som gifter sig en månad efter så vi hjälps åt och nöter på varandra om klänningarna.

Okej, buffé låter gott. Men vad kan man ha i en buffé? Bordsplacering kommer vi att ha fast vi kommer vara några (ca 30). Ja det måste du allt göra.

• Madeleene

Lakrisbat: Vi kommer inte ha rätters. Vi kommer bara servera den maten. Den kommer bli buffé likande fast vi kommer bara ha en rätt. Fast vad ska man ta som buffé har du några tips?

• Madeleene

aug08: Åh tänk om man kunde tänka så. Fast det kan ju inte jag med att vänta tills ett års gränsen är passerad. För vi har inte exakt datum bara preliminärt.

• Madeleene

Hoffsan: Jag har provat och hittat min klänning. Men beställer den i december för att få rätt mått, är på väg neråt i vikt. Får hem den i april nästa år. GRATTIS till att du hittat din klänning.

• Madeleene

OS invigningen är 080808, fick vi reda på av min m2bs mamma. Lagom roligt, eller inte.

• Madeleene

8108: Invigningen är något de flesta vill se de som är intresserad av OS. Men jag har lovat dem att jag kan spela in det och så tittar vi tillsammans dagen efter alla som vill se på det.

• Madeleene

aug08: Förstår dig, ska vi ha nedräkning tillsammans? 13 månader, det kommer gå fort..

• Madeleene

Det kommer bli bättre bara vi kommer till en ny sida.

Svar på tråden Augustilistan 2008