Augustilistan 2008
bridesilly
Ja, man undrar vart alla har tagit vägen. Vi är väldigt många i listan men inte så många som skriver.
bridesilly
Ja, man undrar vart alla har tagit vägen. Vi är väldigt många i listan men inte så många som skriver.
Antagligen. Jobbar du på dagarna? Själv är jag mammaledig och den här tiden sover den lilla och killen går på dagis tre dagar i veckan. Passar på att surfa.
Hofsan
Vad får ni ge för en heldagsfotografering och vad ingår?
Hofsan
Vi har ju också bokat fotograf som ska vara med från frissan tills middagen börjar. Jag tycker det är värt dom pengarna för foton och minnen är ju det enda som finns kvar sedan. Då känner vi att vi vill ha fina kort att plocka fram istället för dom lite halvt misslyckade korten som togs med "farbror Olles" kamera.
Jag bara älskar dom korten som är tagna i stundens ingivelse. Där det inte ser så uppstält ut. (Heter det uppstält?)
Augustibruden 2008
Var bor du?
Vad har alla augustibrudar tagit vägen? Ingen mer än jag som sitter vid datorn?
Imorgon ska jag gå till ny frissa. Nervöst att byta när jag har haft samma i sju år. Hon har tyvärr slutat så nu gäller det att hitta en ny som jag trivs med.
Den här tjejen kommer förmodligen att göra min uppsättning nästa år. Hon hade ett bra pris på 600 kr i timmen och sen kände hon en tjej som var duktig på att sminka som kunde hjälpa mig med det.
Vet att vi har pratat om det innan men hur mycket ska ni betala för hår och smink?
Jag önskar verkligen att vi kunde haft det datumet men då jag har många släktingar som bor i Småland så hade det inte varit praktiskt genomförbart. Tyvärr.
16 aug
Jag ska inte ha så avancerad frisyr heller. Kommer att ha halvuppsatt med snedlugg, lite volym på huvudet och lätt lockat.
Slöja ska jag också ha men den är ju enkel att sätta fast. Det gör jag själv på 3 sekunder så det kan inte bli så dyr timpenning.
16 aug
Jag har ingen aning. Vi har bokat en fotograf som kommer vara med oss hela dagen så jag vet inte riktigt när hon vill lägga in dom traditionella bilderna. Vi vill ta dom innan vigseln men jag har ingen aning om hur lång tid innan för att slippa känna sig stressade.
Kanske någon annan i tråden har någon aning?
Vi har bokat en av sviterna på säteriet där vigseln, middagen och festen är. Skönt att det finns möjlighet att ha bröllopsnatten där vi är. Annars ska man ha någon som kör mitt i natten m,m.
Vi betalar 1200 kr (för båda)för finste sviten inkl frukostbuffé. Tyckte det var ett bra pris.
16 aug
Lägg gärna in dom så vi får se Jag har ju mina på vår bröllopssida och tyckte det var jättebra att få höra vad andra tyckte om dom. Både ris och ros.
bridesilly
Är det inte dags att starta Augustilistan 2008 del 2 med alla nya inlagda?
Har för mig att jag läste att en tråd stängs efter 3 mån och det skulle ju vara idag?